söndag, juni 07, 2009

Två år sen, exakt!

Två år sen, det är helt sjukt. Jag minns dagen som igår! Malin sov hos mig för att vi skulle ha närmre till skolan, vi gjorde i ordning oss, tog på oss våra fina vita klänningar och fick skjuts till Matteuskyrkan. Där hade vi avslutning och sedan väntade flaket på oss som skulle köra oss igenom stan och sedan till skolan, på flaket tog jag min frukost - en 7.0 % cider ;-) I skolan hade vi fotografering (fotot nedan) och sedan var det middag och massa "jyckel" som våra lärare hade pysslat ihop, jättekul! Samling i klassrummet för att kolla hur mycket folk det var som stod på skolgården. Man letade efter sin skylt och sin familj och man stod och skrek i fönstret och visslade i visselpipor! Vi fick våra betyg i ett kuvert och jag kommer ihåg att jag faktiskt var nöjd över mina betyg, tror jag hade 3 MVG, 18 VG och resten G.. Det var väldigt bra för att vara jag då jag fick typ 4 VG, resten G på högstadiet. Gick verkligen inte in för skolan i 9an då jag jämt fick omprov. Jag fick inte ett enda omprov på gymnasiet, vad jag minns.

Kommer ihåg när dom ropade upp: "BF3B" och vi bara spraaaaaang ut och skreeeek! "Woooooooooooooh, aaaaaaaaaaaaaahhh, vi är så jäääääävla braaaaaaa!" osv. Sen sjöng man studentsången och man var helt rörd men samtidigt så jävla taggad!

Jag letade upp min familj, släkt och vänner och fick fina blommor och nallar och allt hängades runt halsen, självklart fick jag ju också världens snyggaste skylt ;-)
Jag och Malin åkte en olivfärgad jeep-cab hem, vi stog upp i bilen hela tiden. Skrek, lyssnade på musik och hade roligt! På kvällen blev det uppvaktning av släkt och vänner, alkohol och dans. Vi gick till Otten och dansade massor, har massor bilder från dom dagarna! (Dock på den andra datorn). Smet även in på Palace, gick genom staketet. Sedärja ;-) Sedan hämtade pappa mig och Malin efter kvällens slut och vi åkte hem till mig och sov.

Dagen efter när jag vaknade var det hemskt, men samtidigt helt underbart. Studentveckan var över och jag behövde aldrig mer gå i skolan om jag inte ville. Men vad skulle jag göra nu? Tankarna flödade, men jag var samtidigt jättelycklig som hade tagit studenten och blivit nöjd med mina betyg!

Vill tillbaka till torsdagen den 7 juni 2007.
07-06-07

Dagen jag aldrig kommer att glömma!

4 kommentarer:

Charlotte sa...

jag haller med. Studenten var varkligen speciell :)

Ja min man Ben pratar engelska med Benji men har aven lart sig lite svenska nu nar han hor mig prata svenska med Benji hela tiden.

Om du kikar in pa min blogg kan du klicka pa min bild under Dagens Weekly Briefing Test och du skall kunna se vad jag "sysslar" med har borta.
Hoppas du har haft en rolig helg.
Kram
C

Hannele - Gravid&Lycklig ♥ sa...

Svar:
Hej! :) Kul att du hittade till min sida. Följa varandra på bloglovin? säg till när du har lagt till mig ^^ så lägger jag till dig.

Svar:
Fina namn ^^
Flicknamn: April, Jennifer och Isabella eller Isabelle.
Pojknamn: Samuel, Kevin och Benjamin :)
Hihi..hade bf förra veckan, men plutt har inte dykt upp än :/ jag är i vecka 41 går snart in i vecka 42. Lite drygt ja :P
Jaaa...förlossningar och sånt är det skit kul att se på, brukar tittar på det prigramet med ibland ^^

Kraaam
H

PS:
SOrry för den långa texten :P

Emelie sa...

Nej, det är inte så roligt. Jo, jag måste ju kämpa för att komma någonstans. Även fast det är jobbigt o så. Ja, men barnmorska har jag också funderat litegrann på ;P Haha, förstår dig samma sak här isf.

Jo, det var kul på Cubus, jag fick galga, larma, hänga ut det i butiken. Hämta nya varor från lastkajen och lite i kassan :)
Nej, jag är för blyg för att säga ifrån :O

Nej, jag har inte hunnit testa den. Jag fruktar faktiskt för den ;) haha. Okejs, men hon ska ändå lägga ner ;P Men vart tog dy ditt körkort? :) Jo, Hanssons tror jag också på ;) Jag älskar att övningsköra, kan det inte bara gå fort o att man har sitt kort NU :D

Ja, underbart skönt vill jag lova ;D

Jag ska åka till Grekland på söndag med en kompis :) Sen blir det kanske att jobba, ska och prata med en på ett äldreboende idag :) så vi får väl se. Så kanske det blir Ullared o Göteborg o även Lysekil :) Du då? :)

Puss Emelie

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Åh, vad fin du var!:.))

Ja, studenten var speciell...;.)) Men eftersom jag höll i det mesta så blev det inte lika magiskt... jag åkte dessutom varken lyxig bil eller på flak... nix, var tvungen att åka för att fixa allting...

Så en del av mig vill nog också tillbaka... och då skall jag INTE hålla i allt:.))