söndag, juni 21, 2009

Midsommarhelgen

Nu är jag hemma igen efter en lugn, skön och rolig midsommarhelg! Jag har haft en underbart mysig midsommarafton, en lugn och trevlig midsommardag och en härlig söndag! :-) Här kommer mina händelser i korta drag:

  • På midsommarafton så åkte vi ut till Ida och Micke i Marby. Där väntades en god lunch med "snaps". Vi hade inga "orginalsnapsar" så som akvavit osv, så det fick bli päron-vodka ;-) Det gick det med! Vi åt länge, sen drack vi lite ute på altanen innan det var dags för lekar. Vi delade upp oss i två lag, lag HEJ och lag HÅ! Jag var i HÅ med Emily och Josefine, vi förlorade... Haha, attans! Vi körde lekar som: Potatis på sked, spotta geléråttor längst, kasta stövel, hoppa säck och Irländsk julafton. Det var grymt kul! Vi var bara 7 tjejer, Micke var domare eftersom han går på kryckor.
    På kvällen så grillade vi, drack lite mer och spelade spel. Det var jättemysigt! Ingen blev onykter vilket faktiskt var väldigt skönt. Hade velat druckit lite lite mer bara, men det var okej ändå! :-) Jag och Natta sov över där och vaknade pigga och glada kl. 12.15! Herregud, haha!

  • På midsommardagen så var vi hos Ida ett tag innan Natta och jag åkte hem var och en för sig. Jag var sedan ensam hemma hela eftermiddagen och tog det lugnt! På kvällen vid 19 så åkte jag ut till vårat land där pappa, min bror och hans flickvän var. Vi grillade, kollade på tv och umgicks lite innan dom sömntutorna hoppade i säng vid 22.15. Själv satt man uppe vid tv:n till kl. 01.

  • Idag har det varit en lugn dag! Åt en god frukost ute på altanen, sen fastnade jag och Elin framför L.A Ink med Kat von D. Hon är så jäkla häftig! Och vilka häftiga tatueringar dom gör, helt sjukt! Blir så himla sugen på att göra en när jag ser det där programmet. Vi får väl se vad som händer! ;-)
    Innan jag åkte från landet så tog jag en åktur med min bror på hans nya vattenskoter. Så jäkla kul det var, men läskigt! Min bror har typ krockat 5 bilar och råkat ut för lite allt möjligt så det känns inte så himla säkert att åka med honom alltså, haha. Jag är typ skiträdd när han gasar på! Man flyger ju liksom fram på vattnet. Åkte i ca 100 km/h, trodde mina ögonfransar skulle åka av, haha! Men kul i efterhand var det ;-)

    Nu sitter jag framför tv:n och har precis sett nya serien Privileged. Vilken bra serie, den måste jag fortsätta följa! Nu ska jag ta ett glas iskall Cola, guu' vad gott!

Vi hörs snart! :-)

1 kommentar:

Hannele - Mamma till Kevin ♥ sa...

Fan vad trevligt :D
Nej faaan missade jag L.A INK med Kat faaaaan. Jag skulle ju se på den..men jaja ;D

LÅter som du haft en trevlig midsommarhelg :D

Kraaam
H