måndag, juni 01, 2009

En underbar dag

Hej på er! :-)

Idag har det varit en helt underbar dag! Dagen började med att jag och Ida åkte ut till vårat land där min svägerska och hennes vänner var. Där solade vi, lyssnade på musik och doppade fötterna i havet. Så underbart! Vi åkte hem runt 16.30 för kl 18 skulle det vankas mors dag middag hemma hos oss. Eftersom tiden inte räckte till igår med alla firande hit och dit så bestämde vi att vi skulle fira mamsi idag istället, vilket blev hur trevligt som helst!
Min bror och min goding till svägerska, Elin, kom hit på middag. Mamma hade beställt mat från en italiensk restaurang, men vi åt mer grekisk mat. Massa olika spett, klyftpotatis, tzatziki, fetaost m.m. Supergott! Vi drack vitt vin till maten, åt glass med jordgubbar till efterrätt och drack mer vin.. Martin tog t.o.m några groggar! Åh, vi hade jättemysigt på våran stora balkong :-) Sånt här borde verkligen göras oftare.
Min brors förra flickvän var ett år äldre än min bror, alltså 7 år äldre än mig. Men Elin är bara 2 år äldre vilket gör att vi har skitkul tillsammans och desto mer gemensamt. Kanske ska träffa Elin en sväng på stan i morgon, en fika är ju alltid trevligt med en toppentjej som hon :-)

Jag låg ju lite i solen idag med, försökte verkligen lägga över handdukar och tröjor över mina brända smalben och ansikte, men det gick nog inte så bra. Svider fortfarande på ben och ansikte, men det är ju i allafall mycket bättre än igår (thank god!). Men i morgon ska det ju tydligen bli regn, men det är bra för min kropp ett tag. Fast i försig, baksidan skulle man ju kunnat sola lite mer... Aja, det kommer ju fler soldagar....förhoppningsvis! :-)

Här kommer tre små bilder från idag: (Elin och Martin till vänster, min undebara mamma Catrine som är lite skeptisk till det här med bloggning och vill helst inte vara delaktig i den - anledningen till att jag har skrivit min bloggadress på bilden och sedan till höger är presenten hon fick av oss barn; en doftranka, marabou premium Figs & Almond och ett fint kort där det står att hon är världens bästa mamma och att vi älskar henne). ♥ Grattis på mors dag igen mamma!


Sen hörs vi i morgon igen va? :-)


Pussar och Kramar

/ en lycklig tjej

1 kommentar:

Emelie sa...

Ja, det är ingen höjdare precis. Sura och tvära nästan allihopa :/ Sånt hatar jag! O kurserna blir ju inte bättre när de bara är sura o så. Bättre att de är glad och positiva istället, för då blir kurserna mer roliga och intressanta :)

Jaha, det låter kul :) Tyckte du om det då? Vill du jobba med barn? :)

Ja, det är mysigt med regn också ibland. Jag har precis varit ute och övningskört med min mor. Och innan det var jag på Gymnasieslaget, där alla gymnsier mötte varandra i Dodgeball och vinnarna blev Eber ;) haha.

Jag skulle lätt kunna tänka mig att flytta ner dit :)) Okej, vad tråkigt. Vad pluggade du då? Haha, ja det är du ju nu ;) Alltid bra med erfarenheter ;D

Jag får se vad jag tar på mig, festen är flyttat till på lördag istället. Men jag är inte så mycket för Tema fester o sånt när man ska klä ut sig ;D Men Hawaii fest är ju inte så svårt. Ta på sig en strandklänning ;)
Ja, drag det kommer det att vara ;D Ska du ut något?

Puss Emelie