torsdag, juni 18, 2009

Midsommar i morgon!

Tänk, i morgon är det redan midsommarafton! Herregud vad tiden går fort! Nästa vecka har halva detta året gått, då är det vecka 26. Tiden bara rusar iväg!

I morgon ska jag fira midsommar i Marby som ligger utanför Norrköping city. Det blir inte Arkösund som alla andra midsommrar, men det blir nog jättebra ändå! Sedan jag var nyfödd till jag var kanske 15-16 så har jag firat midsommar med min familj ute i Arkösund, åren efter det har vi alltid varit på Sissels land i Arkösund. Kommer kännas konstigt att inte fira där i år, men så länge jag har mina tjejer med mig så blir allting bra ändå! Utan dom blir det ju ingen rolig midsommar i allafall!
Det är Ida och Micke som bor ute i Marby, Ida är en kompis som jag lärde känna för kanske 7 år sen. Hon och hennes sambo flyttade ut till ett hus i Marby som Mickes chef köpte och renoverade, så nu hyr dom det huset. Ett jättegammalt från början av 1900-talet, nästan lite läskigt ;-) Så där ska vi vara i morgon kl. 14. Vi ska leka lekar som brännboll, kasta stövel, gå-med-potatis-på-sked och kanske spotta grodor? Lekar är ett måste på midsommar!

Dagen kommer bli underbar! Först blir det lunch bestående av potatis, gräddfil och gräslök, köttbullar, ägg, kräftstjärtar och massa annat gott! Efter det ska vi nog även gå en liten promenad ner till vattnet samt titta på midsommarstången. På kvällen blir det grillning av kött och majskolvar - till det smarrig potatis och sås + tzatziki och en smarrig sallad! Fasen vad gött! Sen senare, då menar jag senare, blir det ju självklart vin. Oja, vin ska det bli! ;-) Längtar massor!

Men vi hörs i morgon förmiddag godingar


Vad ska ni göra på midsommarafton? :-)

Inga kommentarer: