måndag, juni 08, 2009

BloggSMS

Jag fick lite att göra nu faktiskt, eller för en stund sen. Angelica, mer känd som kanske enkärlekssaga bad nämligen mig att hjälpa henne med hennes design på bloggen, nämligen en BloggSMS-ruta. Jag hjälpte henne att klistra in den på hennes blogg så nu har man gjort en god gärning idag i allafall! :-)

Jag var lite ful och tänkte att jag med skulle fixa den här funktionen! Jag ska se om jag kan gå med lite vinst.. I rutan här på högersidan i min blogg så har ni läsare chansen att få synas lite extra och kanske av det får massor med nya läsare till just din blogg. Angelica tar 7 kr/sms i sin blogg, men eftersom hennes blogg är mycket större än min så nöjer jag mig med 3 kr/sms (lite billigare än ett vanligt mms).

Det går till såhär:
Du skriver in vad du vill ska synas i rutan, sedan får du en kod och ett smsnummer som du ska skicka till. Koden skriver du i smset och numret skriver du in så meddelandet skickas till just min blogg. När smset är skickat så kommer ditt meddelande som du skrev i rutan, synas på min blogg i en timma!


Lönar sig inte detta så kommer jag att ta bort funktionen igen, men man kan väl alltid göra ett försök?

1 kommentar:

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Cool grej, visste inte ens att man kunde ha en sådan! Måste lära mig mer!

Svar: Jo, jag satt i Student- och Balkommittén... så allt runt omkring studenten fixade jag och två tjejer till.