onsdag, januari 14, 2009

Tvättregler!

Kulörtvätt:

  • Lakan för sig - 60 grader (Torktumla går bra)
  • Handdukar för sig - 60 grader (Torktumla går bra)

Fintvätt:

  • Vita kläder (bh, toppar, linnen, blusar) - 40 grader
  • Ljus fintvätt (biege, ljusgrå, ljusrosa osv) - 40 grader
  • Mörk fintvätt (mörkblå, mörkgrå, mörkbrun osv) - 40 grader
  • Svarta kläder - 40 grader
  • Vita strumpor (lite smutsiga) - 40 grader
  • Vita strumpor (mycket smutsiga) - 60 grader
    (Kan tvättas tillsammans med ljusa lakan och handdukar i såfall).


Att tvätta det mesta ut och in blir snyggast, det har mamma sagt! :-)
Även denna tvättregel berättade hon om förut.. Tror jag har fått med allt.
Nu ska jag ju bli stor och tvätta mina egna kläder själv! Och nej, jag är inte bortskämd med att mamma har tvättat mina kläder i alla år, sånt gör föräldrar! ;-)

Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jäklar vilka strukturerade regler...dessvärre kommer det bli svårt för dig att köra så många maskiner då du bara har en maskin och 4 timmar på dig, men lycka till såklart =)

Anonym sa...

Vad söt du är :)
Håller på o springer mellan tvättstugan o vfurapport. går sisådär glömde en maskin så nu är det typ tidsbrist. Faan!

Och angående tvätt, när du åker hem till Norpan tar du givetvis med dig ett tvättberg o lägger det i tvättkorgen hemma o vips så har mammsen tvättat det o då är det bara att ta med rena kläder hem!
PUSS