torsdag, januari 08, 2009

Lat, latare, Emelie

Det är så himla skönt att ha en bärbar dator, det är praktiskt tagit underbart! Jag sitter just nu i sängen och skriver och det är så mycket roligare att skriva blogg när man gör det. Nu kan jag surfa runt lite överallt och komma på att: "Just det, det här vill jag skriva om". Det var inte riktigt samma sak med den stationära datorn som står här i mitt rum, usch. Vill typ aldrig mer använda den igen, men måste göra det snart.. Måste föra över lite bilder från den datorn till den nya.

Nu är jag riktigt lat.. Haha! Det svider som fasen på mina läppar för att jag är torr, men nu har jag lagt mig så himla skönt i sängen så jag orkar inte gå upp och hämta lypsyl. Åh, vad jobbigt! Föressten.. när ni sitter/ligger med datorn i knäet i t.ex sängen, kom ihåg att lägga någonting emellan sängen och datorn då. Eftersom "luften" från datorn kommer från undersidan så "får inte" det täckas igen av t.ex täcket för då blir datorn för varm och stängs av. Nu har jag lagt två böcker emellan sängen och datorn och det blir jättebra. Datorn är mer stadig nu också :-)
Tack för tipset, Ida!

Nej, nu måste jag hämta mitt lypsyl innan jag får panik!

Inga kommentarer: