måndag, januari 19, 2009

Första dagen som student!

Hej! :-)

Idag har det varit första dagen i skolan. I morse när jag vaknade så var jag inte alls pirrig och var inte det minsta nervös, så himla skönt! Kan bero på att jag skulle ha sällskap med Therése dit. Hon är ju också från Norrköping :-)
Dagen idag har varit spännande. Det började med upprop och såklart så var jag ju nästan först eftersom "Alexandersson" står väldigt högt upp på listan. Jag tror vi är lite över 30 st i klassen, mest tjejer! Många blonda tycker jag, haha. Efter all information och pratstunden med Kalmar ESS styrelse och generalerna (dom som håller i nollningen) så hade vi lite fri tid. Vi gick ihop med några andra tjejer, så till slut var vi 6 tjejer som höll ihop.
Josefine från Örebro, Therese från Staffanstorp (Skåne), Benita från Jönköping, Emelie från Gotland, Therése från Norrköping och så jag då :-) (Åldrarna på tjejerna kan jag ta reda på lite mer, är inte helt hundra. Men alla är mellan 20-26 år).

Vi gick runt lite i stan och besökte bland annat systemet.. Ikväll blir det fest så det gäller att vara utrustad ;-) Vad sa dom? Förfest, fest, mellanfest och efterfest.. Shit, hur ska detta gå? Och sen upp till kl. 8 i morgon bitti, härligt! Ne, nu måste jag snabba mig på. Ska till Therése och käka lite innan det drar igång, ska bli jättekul! Vi hörs i morgon, vi får se hur mitt tillstånd är då! Haha!

Välkommen till studentlivet Emelie!


Såhär såg jag ut första dagen i skolan :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ooh Lycka nu till idag...Såg allt lite förvirrade nollor i cafeterian innan när vi sålde biljetter och lunchade. Och ja denna vecka kommer nog bli hård för er med både fest och skola. Kanske ses på kåren ikväll då! xxx

Anonym sa...

Lycka till med både fest o skola gumman. Det är studentliv det =) Hårt men kul. (Ok min gårdag var väll sådär kul) Men What the häck lixsom. Jag lever idag. Har tom varit o tränat villket var sjukt underbart. Så nu är jag nytränd nyduschad o jävligt fräsch!

Lycka till på din förfest mellan fest fest och efterfest. Simma Lugnt!
Puss