fredag, januari 02, 2009

Promenad i -5 grader

Dagen idag har varit en riktig slappardag och hittills ganska nyttig faktiskt :-) Jag vaknade runt 11.30 snåret och gick upp efter en stund. Åt annanas och drack ett glas juice till frukost, mums! Sen gick mamma och jag en lång promenad upp till norra kyrkogården och la en ros vid minneslunden och sa hej till morfar. Det var längesen jag var där! Sen gick vi tillbaka till stan och stannade till i alla gallerior. Hittade ingenting, men jag tittade runt lite på väskor. Måste verkligen ha någon ny väska till pluggstarten som börjar snart. Efter ett besök på stan så gick vi hem igen. Alltså, herregud! Det var så kallt så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag tyckte att jag hade tagit på mig rätt bra kläder för jag frös bara ibland.. Men låren, kinderna och för att inte tala om öronen! Mamma ökade takten för att bli varm och jag sa: - Nej, mamma! Gå inte snabbare, det blåser mer då! Haha, då skrattade hon. Jag menade ju såklart inte att det blåste mer om man gick snabbare, men ni vet.. Det blåser ju mer mot ansiktet om man går snabbt, så blir det ju om man cyklar i motvin! Usch, vad kallt det var.

När vi kom hem åt vi tacos och sen somnade jag i sängen. Frös massor när jag sov så jag övervägde att ta ett varmt bad, men nu är jag varm :-)
Fram till nu har jag gottat mig i att läsa Fredagstidningen och hör och häpna! Jag hittade massor av fina saker jag vill ha som fanns i tidningen. Det mesta från GinaTricot; stentvättade jeans 299 kr, rosettbrosch 99 kr och sen en jeansväst från Monki för 350 kr. I'm in love!

Nej, åter till verkligheten! Snart kommer Lelle, vet inte riktigt vad vi ska hitta på men jag behöver träffa lite vänner känner jag. Äsch, något hittar vi på :-)
Åh, vad sugen jag blev på Coca-Cola helt plötsligt... Där sprack det att vara nyttig idag! :-D

Inga kommentarer: