torsdag, januari 01, 2009

År 2008, tillbakablick!

♥ Januari: Vad gjorde jag då? Jag var tillsammans med Per, jobbade även som vikarie. Men sen?

Februari: Funderade mycket på framtida utbildningar, hälsade på Hanna i Borås, funderade på att dra utomlands med tjejerna (men aldrig blir det som jag planerar).

Mars: Arbetsintervjuer hit och dit, Charlotte Perrelli vann Melodifestivalen, jag planerade ännu en resa (hände ingenting), allsvenskan började och jag och min bror hamnade fel första matchen och stod bland Djurgårdare.. Mars månad blev jag även biten av en mus hemma hos Jossan (en riktig mus alltså, som Jossans katt hade släpat in. Efter några glas vin så trodde jag att det var en leksak så...klart den bet mig när jag lyfte upp den).

April: Skaffade ny blogg (den här), innan skrev jag här. Fick inget jobb trots alla arbetsintervjuer, funderade över framtida utbildningar, dåligt mellan mig och Per, blev smått nyfiken på en annan kille (men det var ju väldigt dåligt mellan Per och mig så...), Ida K kom hem från ett halvår i USA, fick ett långvikariat på en förskola, vi tjejer festade i Stockholm en helg vilket var behövligt! 21 april gjorde jag och Per slut..

Maj: Inflyttningsfest i Kumla hos Malin och Magnus, hade mitt 4 veckors vikariat på en förskola inne i stan, provjobbade på ett gatukök i Kolmården, åkte till Turkiet med Emily, mamma och pappa.

Juni: Sommarfester, midsommarafton i Arkösund med mina tjejer (tradition), fick ett starkt band med min svägerska Elin (älskar dig), var med på Rix FM och fick prata med Erik Wedberg som har världens snyggaste röst (stolt), ännu en arbetsintervju, kunde inte släppa Per från mina tankar..

Juli: Efter flera försök med Per (igen) så tog jag honom på bar gärning. (Läs lördag, juli 05, 2008). Kär som jag var ville jag försöka igen och vi båda gav gärnet...... vi tjejer åkte till Gotland v.28 och hade en underbar vecka. Per "dumpade mig" på Gotland för Zhandra och vi har inte hörts/setts sen dess.. Idiot! Efter Gotland bar det hem till helvetet (mamma och jag blev osams en längre tid p.g.a "min framtid"). Jag sökte lägenheter och jobb, utan resultat.

Augusti: Mer sommarfester, tog farväl till min barndomsvän som skulle börja plugga i Älvdalen, Nathalie och jag planerade USA-resa som vi skulle göra vår/sommar 2009, funderade återigen på studier eftersom Helena hade börjat plugga och trivdes skitbra, tog hem mitt första ragg någonsin (till min brors lägenhet. Nej, vi gjorde inte *det* ;-) Började en CV-kurs för att få hjälp med ett bra CV och personligt brev samt komma igång med intervjuer och arbete.

September: Jag och Nathalie planerade våran 40-årsfest och skickade ut inbjudningar, jag och mamma var på Style Afton på Grand Hotell och jag blev SÅ sugen på att gå en Make Up utbildning (är det fortfarande). Längtan efter att bli mamma blev sjukt stor, blev väldigt jobbigt där ett tag! Eftersom jag inte vill bli mamma nu så tittade jag istället runt på lite olika katter, känslan av att ta hand om någon växte väl antar jag... Jag fyllde 20, var även jättenära att bli "lägenhetsägare" av en hyresrätt. Men utan resultat eftersom tjejen som bodde där var totalt skruvad.

Oktober: Nathalie och jag hade våran storslagna 40-årsfest! Blev jättebra. Jag och pappa var på show och såg Björn Gustavsson, Måns Möller, Soran Ismail och Özz Nûjen. Letade lägenheter gjorde jag också.
Här hade jag en nergång och allt var skit. Visste inte hur jag skulle göra med mitt liv. Om jag skulle plugga, jobba eller flytta. Ville bara bort från skiten då mamma och jag tjaffsade och pappa blev av med körkortet etc. Efter många om och men så sökte jag ändå till Turismekonomprogrammet, men egentligen bara "för att".

November: Var på cocktailparty hos Sissel och jag har aldrig blivit så full i hela mitt liv, usch! Det blev bråk mellan min mamma och moster - jag drabbades lite av det och det var väldigt jobbigt. Jag beställde min första riktigt fina klänning från StyleByStars (som jag för övrigt hade på mig igår på nyårsafton), var på fest hos Helena, sökte till Komvux, fick ett långvikariat 4 veckor som gympalärare, planerade nyår i Stockholm med tjejerna, julen började inta Sverige.

December: Längtan efter barn blev starkare igen! Min prövotid gick ut då jag hade haft mitt körkort i 2 år, jag blev antagen på Turismekonomprogrammet. Bokade Coldplaybiljett med Jocke till nästa sommar. Efter att ha följt Idol hela hösten så vann en värdig vinnare, Kevin. Ida P, min barndomsvän flyttar till Trysil för att jobba i ett halvår. Jag gör fina slingor i mitt hår och vi avbokar Stockholm. (Självklart när vi har planerat något). Jag bestämmer mig för att tacka ja till Turismekonomprogrammet i Kalmar!
Nyår blir en ganska lyckad kväll, jag var inte på topp för denna dag. Men men.. Det kommer fler fester, men i försig inte fler nyår från året 2008-2009..


Summering: Året 2008 har som ni ser varit väldigt upp och ner för mig. Livet har inte varit lätt detta år, dels p.g.a att förhållandet med Per tog slut, jag blev sårad och bedragen (heter det så?), tjaffs mellan mig och mamma, min pappa miste körkortet, bråk mellan mamma och min moster etc. Ska även lära mig att inte planera för mycket, ni ser ju hur det går..

Men självklart har året varit jättebra också då jag har umgåts mycket med mina vänner, fått bättre kontakt med min bror och svägerska, klarat av att ta itu med vissa saker i mitt liv, tagit ett stort beslut och vuxit som person.
År 2009 ser jag fram emot ännu mer kärlek från mina vänner, min bror, svägerska Elin och min familj! Jag ser fram emot ett nytt liv i Kalmar, sommaren på Gotland 2009 och kanske hoppas jag på att hitta kärleken där ute någonstans...

År 2008 har varit bra, men nu lägger jag det året bakom mig och ser fram emot vad 2009 har att erbjuda! Jag är öppen för alla förslag, men det första stoppet som väntar mig är Kalmar. Dit drar jag om 2 veckor! :-)

Inga kommentarer: