söndag, januari 25, 2009

Söndag

Hej!

Jag tänkte skriva lite nu såhär denna söndagseftermiddag. Nu har jag bott i Kalmar i en vecka, det har gått ganska fort tycker jag. Veckan har bestått av mycket festande och nya kontakter. Även många föreläsningar (!) ca 3 st kanske. Sammanlagt har dom varit ca 7 timmar långa, så ni kan ju tänka er hur mitt block ser ut inuti nu? Massa text text text överallt. Måste nog läsa igenom det där så jag vet vad jag har skrivit.. Jag har kommit i underfund med att jag har svårt att höra och skriva samtidigt, det är verkligen skitsvårt för mig. Så jag har faktiskt använt mobilen lite på föreläsningarna och spelat in vad läraren har sagt. Har ju självklart inte fått med 7 timmars inspelning, men kanske 1 timma.. Lite hjälp i allafall.

Än så länge känns allting bra. Klassen verkar jättebra och det är många härliga tjejer i den! Har bekantat mig mer med vissa, men än så länge har det ju bara gått några dagar. Mer tjejsnack kommer nog :-) Har också varit och tittat på mitt blivande boende. Åh, det var så himla snyggt! Visserligen är det ju bara ett rum med toa och så, men det gemensamma köket var jättefint och fräscht så det ska nog inte bli några problem med det. Men jag flyttar ju tyvärr inte förrän 17 februari. Skulle ha flyttat den 16e men eftersom jag har min första tenta då så kanske det inte är så jättesmart.
Mm, tenta ja. Usch, vill inte ens tänka på det! Måste verkligen börja plugga nu, kommer aldrig klara det annars. Vet inte hur dom lägger upp tentan eller någonting heller, nervöst. Vi får väl se hur det går med allting. Jag lär väl märka det om ett tag framöver, om detta är rätt eller inte.. Men som sagt, det återstår att se. Åh, ikväll kommer min cykel hit också! Den är verkligen efterlängtad. Ska möta Chrille, min brors kompis som kör lastbil mellan Norrköping - Kalmar, sen ikväll. Han tar med sig den i lastbilen, så himla snällt! Så kl. 20 ikväll så är det jag som cyklar på min fina cykel :-)

Nej, om man skulle ta och göra lite mat nu. Det blir nog pastaskruvar och köttfärssås idag, eller köttfärsbiffar? Jag har inte riktigt bestämt mig, vad tycker ni? :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Biffar helt klart!;)

Anonym sa...

Ett litet tips: Om du inte redan har gjort det...Se till att få tag på lite gamla tentor som du kan plugga på. Tror det ligger på hik.se annars kan du prata med dom som redan läst din kurs... Lärare må kunna mycket, men de orkar sällan göra nya frågor till alla tentor ;)