onsdag, januari 28, 2009

Filmkväll i Kalmar

Efter en härlig dag och en mysig kväll så sitter jag nu framför datorn, ska strax gå och lägga mig! Idag började vi kl. 15 med en föreläsning så jag fick mig en liten sovmorgon, eller ehm.. ja, en ganska lång sådan. Alldeles för lång. Åt väl frukost vid 13.45 ungefär.. Inte bra! Hur som helst, efter föreläsningen vid ca 17 så åkte jag, Therése, Emelie och Benita hem till Benita för se på en film till ett arbete som vi ska göra. Vi ska göra ett grupparbete och sedan ha ett seminarium nästa vecka och uppgiften är att vi antingen ska se på en film/läsa en bok/ta ett stycke från en låt och analysera om, ungefär. Eftersom vi läser organisation just nu så ska vi få fram det ur filmen ur ett bra perspektiv. Kanske är lite svårt att förstå vad jag menar, men t.ex BRIS är en organisation. Så man ska se hur allting är uppdelat mellan olika organisationer och sådär. Byråkratiska organisationer (sånna som gör så som dom alltid har gjort) t.ex :-)

Haha, hängde ni med? Skitsamma. Vi hittade en superbra film att analysera om så detta blir nog jättebra. Seminariumet (stavas?) är nästa torsdag tror jag så tills dess ska vi nog ha fått ihop 2-3 sidor. Jadå :-)
Som sagt, vi var hemma hos Benita i ett område som heter Berga. I hennes otroligt fina bostadsrätt! Skitmysig! Där hade vi bänkat upp med pizza (för mig och Therése som inte hade ätit något), godis, nötter och loka/vatten. Efter filmen satt vi och pratade länge, om allt möjligt! Väldigt roligt eftersom man absolut inte känner varandra. Vi har kännt varandra i en vecka, men det känns som betydligt längre. Så det är ju skönt :-)
Benita är 22 år (23 på måndag) och kommer från Jönköping, Emelie är snart 26 år och kommer från Gotland. Och Therése då, som är lika gammal som mig (alltså 21 i år) och kommer från Norrköping. Precis som jag! :-) Visste ju vem hon var innan, så det lite extra roligt!

Även om jag kom hem runt 23.30 ikväll så kan jag inte slita mig från att gå in på datorn. Jag kan verkligen inte rå för det! Jag bara ÄLSKAR att läsa andras bloggar och jag följer ju vissa dagligen. Jag mår bra av att läsa andras bloggar, tycker verkligen det är jättekul! Så när jag kom hem gjorde jag mig en kopp jordgubbste och satte mig här! Men snart dags att sova, ska upp vid ca 9.30.
Och sen är det bara två dagar kvar, sedan kommer jag hem till Norrköping! Åh, vad jag längtar! Träffa min familj och mina underbara vänner. Ska bli mysigt! Sedan bär det ju av tillbaka till Kalmar på söndag, men då har jag i allafall fått en underbar helg. Åh, så roligt det ska bli! :-)

Godnatt, vi hörs i morgon! Kanske bloggar till frukosten, vem vet..

1 kommentar:

Madelen sa...

HAHA! Jag då?! Bloggnörd.se kommer hem lite efter två och vad gör jag? Måste läsa vad mina vänner haft för sig för att kunna somna och komma till ro. Haha! Kul att du trivs och fått nya vänner. Om du har lust och är i stan på lördag så leder jag bodypump-pass på lördag morgon. Hör av dig om du vill träna!

KRAAAAAAM