lördag, januari 17, 2009

FRAMME :-D

Nu är jag framme i Kalmar!! Eller det har jag i försig varit ett tag nu, kom hit vid 13.30 ungefär :-) Jag och mamma stannade i Kalmar centrum för att äta lite så till slut hamnade vi på McDonald's (som alltid när man letar matställe i en främmande stad). Jag körde hela vägen från Norrköping eftersom det kändes mest rättvist då mamma skulle köra helen vägen hem! Det tog typ exakt 3 timmar, men då stannade vi ändå på en mack i Mönsterås för att kissa :-) Alltså, dom har så roliga områden (platser) här i Småland. Allting slutar på "hult" eller "måla". Nu kan jag inte komma med något bra exempel, men det var lite kul när man läste på alla skyltar. Ja, men ni vet.. Katthult t.ex. Haha! Lite kul..

Från kl. 13.30 fram till nu så har jag och mamma käkat då som sagt, träffat Sophie som jag ska bo hos (urgullig tjej), lämnat in alla väskor och sånt där jag ska bo, tog en liten sightseeing runt i staden för att se min blivande högskola ;-) och mitt blivande boende. Det var SKITSNYGGT, i allafall på utsidan. Kunde ju inte gå in, men det såg jättebra ut! Sedan släppte mamma av mig och Sophie på köpcentrumet "Giraffen" och vi gick in på ICA Maxi för att handla lite till mig. Köpte enbart bröd till i morgon bitti, apelsinjuice, coca-cola och en 3 pack micro-pop! Mums! Sedan tog jag och Sophie en promenad hem därifrån på ca 20 min.
Gick förbi Nautilus på vägen för att Sophie skulle fråga något där, så jag stog och läste lite på priserna där. Jag ska ju köpa ett gymkort någonstans, hade tänkt mig Friskis&Svettis, men Nautilus lät också bra för då kan man kombinera med simhallen också. Både träna gym och simma på äventyrsbadet, så hmm.. Vi får se hur jag gör! Visserligen var det en aning dyrare, men som sagt. Ska suga på saken :-)

Nu har jag packat upp typ allting och hängt in i garderoben, ställt fram på skrivbordet och bordet osv. Har blivit lite hemtrevligt tycker jag! Det är mycket IKEA grejer i rummet så jag känner mig inte allt för bortkommen. Gjorde det lite till "mitt eget" genom att ta bort några kuddar på Sophies säng (förlåt Sophie). Tog bort dom röda och svarta så nu har jag enbart vita, jättefint! Nu tänkte jag typ ta en macka eller något för sedan bär det iväg till Sophie och hennes pojkvän TB, Torbjörn, för att se på P3 Guldgalan 2009. Hon bjöd in mig dit ikväll, hon tyckte synd om mig som skulle sitta ensam. Så himla snällt! Så snart ska jag försöka hitta dit och ta med mig min coca-cola och micro-pop! Om han har micro vill säga :-)

Om en månad flyttar jag ju till Stagneliusgatan 1B, men det huset får ni se senare! Men här kommer lite bilder på mitt tillfälliga boende! Såhär bor jag nu :-)

Utsikten är både jättefin och lite scary.
Utsikt över Kalmarsund, men också över en kyrkogård...

Ne, nu måste jag gå till Sophie och TB! Coca-colan tyckte Sophie att jag skulle ta med mig så det ska jag göra, popcorn hade dom redan. Vi får se om jag hittar dit, lär nog ringa henne ett antal gånger ;-)
Jag uppdaterar när jag kommer hem igen! Tänker massor på er där hemma, speciellt vissa utav er. Älskar er! PUSSPUSS

Inga kommentarer: