fredag, maj 22, 2009

På banan igen

Hej!

Nu var det hundra år sedan som jag skrev i bloggen, men ska jag vara ärlig så har jag inte varit ett dugg sugen! Har knappt läst några bloggar alls, bara läst mejl och sådär. Har varit jätteskönt, men jag älskar ju att skriva/läsa bloggar så nu är jag förhoppningsvis med på banan igen!

Det känns som det har hänt ganska mycket i mitt liv just nu. Jag har bestämt mig för att sluta i Kalmar.....känns väldigt tråkigt, men samtidigt en väldigt stor lättnad med tanke på att jag har varit velig väldigt länge! Jag har inte vetat hur jag skulle göra, tänkte för - och nackdelar hela tiden, men nu har jag kommit fram till ett beslut: Jag lämnar Kalmar och Turismekonomprogrammet!
Har fått många sms i dagarna från några tjejer i min klass som tycker det är skittråkigt att jag ska sluta, främst från en tjej som jag inte trodde skulle reagera som hon gjorde. Usch, det blir jobbigt när alla skriver sms så som "Så himla tråkigt att du ska lämna oss, kommer sakna dig massor!" , "Ångrar verkligen att vi inte har umgåts mer tilllsammans, vi har ju skitkul!" osv. Jag lämnar verkligen Kalmar med blandade känslor, usch! Har haft en underbar tid där, men jag känner att jag inte är redo för att plugga än, och allra minst inte i 3 år. Klassen som jag har skulle jag vilja ha kvar, men så funkar det ju inte tyvärr... Det är studielån det handlar om och jag är verkligen inte sugen/mogen på att plugga, så det här var den enda utvägen.. Men nu återstår det ett annat problem: Vad ska jag göra istället?
Suck, vill inte ens tänka på det, så nu struntar jag i det.

Jag har inte varit mig själv på jättelänge. Jag har inte lust med någonting, vet inte vad det är med mig? Nu hoppas jag att det vänder för jag trivs verkligen inte med mig själv när jag är såhär!
____________________________________________________

Men vet ni? :-)
Ikväll åker jag ner till Kalmar igen, har inte varit där sedan onsdagen den 13 maj, så nu är det på tiden att jag hälsar på lite tjejer och mina fantastiska grannar... Men jag åker inte ensam.. Ida och Ida följer med mig ner, så jäkla kul! Vi ska ta min mammas bil ner ikväll efter Ida (K) har slutat jobba. Ida (P) kommer till mig redan ikväll så vi är redo när Ida kommer så vi kan gasa iväg på E22:an.
I morgon är det den årliga grill/gårdsfesten på Gladan (studentboendet jag bor på) så jag hoppas nu att det kommer mycket folk så man kan grilla och dricka goda drycker tillsammans! Jag är laddad så in i bomben och det hoppas jag att mina medresenärer också är! ;-)

P.S Natta kanske kommer ner i morgon kväll också. Hon ska till Stockholm i morgon och shoppa med sin pojkvän, men kanske dyker upp i Kalmar mot kvällen. Hon skulle tänka på det i morgon, hoppas hoppas hoppas!

Men ikväll 21.45 går bilen mot Kalmar och Gladan, here we come!
Järngänget; Emelie, Ida och Ida


Ida (K), jag, Nathalie och Ida (P)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratis är gott, speciellt mat=)

http://www.free-food.se/default.asp?Action=members_signup&memberIDX=61142