måndag, maj 18, 2009

Jag älskar Norrköping ♥

Här kommer Linnéas och min eftermiddag i bilder. Vi bara älskade Norrköping denna dag! Det blommade, massor folk ute, solen sken och det var bara underbart. Vi var ute i tre timmar och bara var lyckliga. Åt god mat på en uteservering, gick promenad, köpte lite godis och avslutade med att möta upp Natta på hennes jobb (MAX) och där köpte vi en lyxshake, mums!

Det här var en alldeles underbar dag!

Rhododendro-parken

Vi gick runt strömmen och åbackarna

5-öres bron

(Namnet härstammar från förr då det
kostade 5 öre och passera över till andra sidan.
Lägg märke till bilden i min header, nästan samma men
den tog jag i höstas...)

Man ser området Kneippen

Rådhuset i bakgrunden, det oranga - Grand Hotell

Ett av Norrköpings uteställen - Palace

Motala ström

Carl-Johans park

Kaktusplanteringen

Någon som har hällt i diskmedel i fontänen?

Resecentrum

Rakt upp - Drottninggatan
+ skymten av en spårvagn... Inte illa!

Lite resecentrum också...

Lyxshaken på MAX
Verkligen lyx, för gud så god den var!

Och påväg till Nathalie
Någon mer än jag som är stolt för att komma ifrån Norrköping?
.
.
.
TACK FÖR EN ALLDELES UNDERBAR DAG, LINNÉA

8 kommentarer:

16 år och ska bli mamma! sa...

vart på bloggen? har olika. ;P.

Ulrika sa...

Fin stad=)
Jo, jag läste Journalistik och Multimedia på Södertörns högskola i Stockholm.

Helena sa...

Fina bilder :) Hade det varit sol så hade det varit äääääännu finare :) men kul att du la upp dem :D jorå, vi är nog stolta Norrköpingsbor allihopa! :) Puss och kram gullet!

Madelen sa...

Vilka fina bilder du tagit!
Så mysigt, nu blev jag sugen på att ge mig ut och promenera.

När är du hemma nästa gång?
Kram

sophie sa...

Jag är stolt :D

Emma sa...

Jag alskar med Norrkoping!! Emme du gor sa jag far hemlangtan :P

Ellen sa...

Norrköping är en väldigt vacker stad faktiskt, fina bilder du fångat. (Alla smultronställen så att säga, ler)

Tack så mycket, och kul att du kommer följa bloggen! Min mamma berättade jag för tidigt då jag och min sambo varken visste ut eller in, hon blev lite chockad men gav oss rådet att följa magkänslan vilket jag inte ångrar för en sekund idag att vi gjorde. Pappa fyllde år någon vecka senare, då klistrade jag på den första ultraljuds bilden på skrållan på ett kollage och skrev "Grattis, du ska bli morfar" och han blev jätte glad precis som mina bröder. Bara glada miner alltså :)

Hoppas du haft en bra dag i solen!

Helena sa...

Kul att se Norrköping! :)