fredag, maj 15, 2009

En trallare liksom...

Sitter och lyssnar på Veronica Maggio nu, mest låtarna 17 år och måndagsbarn. Jag är i försig ett torsdagsbarn, men det har ju egentligen inte med saken att göra. Saken är den att jag är så grymt avundssjuk på dom som har lyckats med sina sångkarriärer. Jag är avundssjuk! Jag önskar bara att sångrösten kunde vara lite bättre, så som på högstadiet liksom. Nu har jag ju tappat massor sedan jag gick i musikklass..

Tänk att få göra en egen platta, en singel. Vad som helst. Att få spela in i en studio skulle vara grymt roligt! Jag brister verkligen på vissa höga toner, men jag är ju ingen Mariah Carey liksom....och det är ju inte Veronica Maggio heller. Jag skulle kunna tänka mig att bli en trallare, som kanske Winnerbäck. Det är ju mer som att han berättar sagor när han sjunger, sen trallar han mer i låtarna.. Och Håkan... alla säger ju att inte han kan sjunga, men det tycker ju i försig jag.
Men om han inte nu kan sjunga, då behöver jag ju inte heller vara expert? Eller så satsar man på att bli expert, ta privatlektioner och så.. Har ju tänkt på det, men som vanligt när det handlar om mig så kommer ju jag aldrig till skott. Skulle vilja ha en "musikblogg". Lägga ut klipp där man sjunger och sådär, men det skulle jag aldrig våga nu. Nej ni, det får nog vänta ett tag.
Man skulle skaffa en egen liten studio hemma i ett hörn, med mic och hörlurar och allt sånt där. Vad kostar det tror ni?

Skulle ni vilja höra min vackra stämma? Haha ;-)

1 kommentar:

Rita sa...

Hej, du frågade var jag kommer ifrån! Och svaret är Stockholm. Du själv? :)
Veronica Maggio är sjukt bra, 17 år är så himla bra! Har båda de två låtarna på min mobil och älskar dem :) Jag är också avundsjuk på artister som lyckats bra med sina karriärer! Åh, har du gått i musikklass? Jag går i kör :) Jag skulle vilja höra din vackra stämma ^^
Kram! <3