måndag, maj 18, 2009

Gårdagen

Kvällen igår var väldigt trevlig! Vi började hos mig där jag, Ida, Ida och Sissel grillade på min/mammas balkong (elgrill). Vi åt jättegod mat som bestod av grillat kött (allt från fläskfilé till lax och kalkon), stekte potatis, gjorde en god sallad med fetaost och till allting creme bonjuour och cashewnötter. Väldigt gott! :-) Kvällen fortsatte sedan hos Johanna, ca 200 meter bort från våran lägenhet. Där drack vi cider, vin och groggar (jag drack bara grogg, usch!). Vi lekte lite lekar, pratade och tittade självklart på Eurovision Song Contest.
Jag tyckte att Marlena gjorde en bra insats för Sverige, men vinnarbidraget Norge var faktiskt värda att vinna! Jag tyckte att låten var jättebra och den norske sångaren var ju supersöt. Så ja, en värdig vinnare helt enkelt, från min sida alltså... Pluspoäng att det var grannlandet också :-)
Jag gick aldrig ut igår, så idag mådde jag prima när jag vaknade. Drack bara 3 groggar på hela kvällen så det var ju inget att hänga i julgranen. Var verkligen inte på festhumör och tjejerna som gick ut (Johanna och Lelle) sa att det inte var så kul ute så det var ju en himla tur att jag sparade mina pengar ;-)
Lelle sov här, fick gå ner och öppna porten kl. 03.30 i natt. Då var jag inte allt för pigg kan jag lova, haha. Ni vet när man svarar skittrött när det ringer: "Haallååå..." Så hör man sötnosen Linnéa: "Heeeeej :-) Fick jag sova hos dig? :-)" Då kan man ju inte låta bli att ta hissen ner 6 våningar för att öppna porten. Så självklart fick hon sova här! I morse åt vi en dö-god frukost; ägg, rostade mackor, te och juice. Så himla gott! Sedan var det dags att diska och städa, herregud vad disk det var! Sammanlagt tog det väl en timma....

Sedan tog jag och Linnéa "Lelle" världens härligaste promenad.. Skriver mer i nästa inlägg ;-)

Maten var supergod! Gjorde en marinad själv bestående av;
Soja (stavas?), flytande honung, grillkrydda, salt och pressad vitlök. MUMS!
(Ja, jag har mjölk i mitt glas.....hade inget annat...)


Och njöt av solen på min underbara balkong!

Inga kommentarer: