lördag, maj 09, 2009

En bra sak gjord idag i allafall..

Efter att jag hade ätit och pluggat en stund så åkte jag och Johanna (min granne) till Maxi för att handla lite. Jag köpte lite snabbmakaroner, drickyoghurt, coca-cola, godis, bacon... ja, lite sånt! Efter det cyklade vi hem i duggregnet och satte oss framför "Så ska det låta", men hör och häpna... med en stor kartong! Nämligen Johannas klädställning som hon hade köpt på IKEA. Vi pratade om det för ett tag sen att båda ville ha en sån och nu har den jäveln köpt en, haha! Åh, jag är så avundssjuk.

Men... jag kan lova att jag inte är dugg avundssjuk på att få sätta ihop denna IKEA-grej. Fy fan säger jag bara! Jag tror vi höll på i 2 ½ timme. Herregud alltså! Och kramp i armen har jag efter allt skruvande med den förbannade skruvmejseln. Men kul hade vi under tiden och det är ju huvudsaken.. Man lyckas alltid göra något fel när man skruvar ihop sånt där, alltid! Jag önskar någon kunde ha filmat oss medans vi skruvade ihop den för vi måste ha sett väldigt roliga ut med alla stå - och sittställningar vi stod i samtidigt som vi skrattade som bara den!

MEN ACK SÅ SNYGGT DET BLEV NÄR DEN BLEV KLAR! Åh, himla unge! En sån ska jag också köpa....när jag bor lite mer rymligare så att säga. Hade tänkt att köpa en silvrig på hjul först, men efter att ha sett Johannas svarta med skohylla längst ner så kanske jag har ändrat mig.. Vi får se!


Här håller vi på att skruva ihop allting...


Och såhär blev det. Visst blev det snyggt?


Nej, nu måste jag fortsätta att plugga. Jag är ju en hejjare på att skjuta upp saker! Om jag blir så trött så att jag somnar så har jag coca-colan i
beredskap + en dusch att vakna till i. I morgon kl 8 eller 9 (ska kolla upp det) så gäller det. Vi får väl se hur det går.. Som sagt, har ingen motivation till något, men jag ska ge det ett försök i allafall! Absolut!
Men vet inte hur det ska kunna gå att skriva i 4 timmar..
Har ju kramp i armen efter den förbannade skruvmejseln... Haha!

Vi hörs i morgon!
Puss och kram, sov så gott!

1 kommentar:

Matilda sa...

Hej! Köpte den för 500, den hänger orörd i graderoben med lappar kvar så minst 500 vill jag ha=)