onsdag, maj 27, 2009

God gärning + shopping

Nu är jag hemma igen! Jag åkte som sagt ut en stund till Maxi där jag strosade runt lite. Hittade inga bättre jeansshorts än de som jag har köpt.. Dom på Cubus var väldigt fina, men jag tyckte färgen på dom jag köpte på Gina var mycket finare så hmm.. får se hur jag gör! Jag köpte i allafall ett par jättefina skor från Din Sko. Jag behöver verkligen ett par svarta gladiatorsandaler nu när det blir varmt, har bara ett par bruna. Det är lite för varmt att gå i heltäckande svarta ballerina, så detta var precis vad jag behövde :-)

Åkte sen till farmor för att hjälpa henne med hennes gardiner. Hon hade röda rosgardiner uppe sen jul så nu ville hon ha gröna till sommaren :-) När jag kom upp till henne så hade hon gjort våfflor till mig, åh lilla farmorSå gullig hon är! Jag åt några våfflor och drack te, sen var det dags att ställa sig på stegen. Farmor sa: "Jag försökte att ställa mig på stegen, men jag törs bara ställa mig på första trappsteget". Shit liksom, snart 92 år. Då förstår jag att man inte vågar klättra högre, haha. Men det blev till slut jättefint hemma hos henne. (Eller alltså, hon tyckte ju det. Jag skulle ju aldrig sätta upp vita spetsgardiner + gröna gardiner med mönster framför dom vita. Men är man född 1917 så tycker man nog
om sånt ;-)
Är i allafall jätteglad att jag kunde hjälpa till! Sånt uppskattas.

Ikväll blir det att äta lite god mat, titta på dokumentären "En skräddarsydd lillasyster" kl. 21 på 4an, bada/duscha och bara ta det lugnt! En härlig lill-lördag helt enkelt.

Men först ska jag visa mina senaste köp jag har gjort:



Är jättenöjd över allting, speciellt skorna och klänningen!
Var det bra köp tycker ni? :-)

1 kommentar:

Ida sa...

Ja det var ett bra köp :)