torsdag, maj 07, 2009

Kanske ska börja nu....?

Nu är jag hemma från skolan, hann precis undan regnet. Eller lite kom det väl under cykelturen, men det var inte så farligt! Cyklade förbi Therése för att hämta hennes tenta som jag kan öva på, för nu måste jag verkligen sätta igång att plugga. Jag dör så tråkigt! Den här kursen är den tråkigaste jag har varit med om i hela mitt liv, Organisation & Organisering. Fuck Micke Lundgren och fuck Taylor, Weber, Fayol, Sun Tsu och Adam Smith. (Gubbar från boken).

Jag bryr mig inte om hur organisationen fungerade på 1700-talet. Eller visst, det kan väl till viss del vara intressant om vem som byggde upp byråkratin och allt, men det finns en gräns. Och den drog jag för längesen.. På förra tentan närmare bestämt, den andra. Ja, ni läste rätt! Detta är alltså mitt tredje försök på denna tenta och det känns som att jag kommer ta den på fjärde försöket, för så lite som jag kan om detta så lär jag väl kunna få ihop 10 poäng kanske..

Varför råpluggar du inte då, undrar säkert några?

Jo, för att jag har ingen motivation till något plugg alls. Jag har letat efter den, men den finns verkligen inte! Jag ser bara dessa jäkla papper med namn, personer, teorier, strukturer osv. Jag ser inget samband, jag ser ingen glädje i det jag läser och jag halkar bara in på massa andra tankar. Visst, okoncentrerad må jag vara men det är inte så lätt att läsa någonting som man praktiskt taget skiter fullständigt i.
Blondinbellas tips kanske funkar... Ett städat och organiserat skrivbord, choklad, tända ljus och lugn musik?
Synd att jag varken har ett skrivbord, pengar till choklad eller stearinljus..

3 kommentarer:

Beauty By Beata sa...

Sv: Det är lite hemligt än ;)

Emma sa...

Tack sa mycket :) Vad snyggt du har gjort om bloggen! Kram

Hanna sa...

Haha ja du och Den vinröda tomten skulle kunna köra en vacker duett!


Ja gräspojkarna är söta pojkar.. Funderar på att utöka det gänget!
Ja men Jag dödar ju bara växter så tänkte att de kunde va fina med plasthår :)
Haha