måndag, februari 23, 2009

Vill hem..

Sitter här framför tv:n och datorn.. Känner att jag har börjat få lite hemlängtan nu. Vill bara hem, hem till Norrköping. Komma bort från studentlivet ett tag, allt plugg och allt som påminner mig om att jag pluggar. Har inte ångrat att jag har börjat, absolut inte. Men känner verkligen att jag vill komma härifrån ett tag, göra ett miljöombyte. Studentlivet är jätteroligt, man lär känna massor av folk och det är bra gemenskap, men just nu känns allt så stort. Mycket arbeten som ska göras och jag har aldrig varit en person som har älskat skolan direkt, jag vill bara att allt ska vara över. Jag vill ha den där examen så jag kan börja jobba och bilda familj. Det är princip det jag längtar till!
Många i min klass vill ha sin examen för att få åka och arbeta utomlands, visst.. Det skulle jag kunna tänka mig att göra ett tag. Men jag träffar hellre en kille som jag faller för, flyttar ihop med honom och reser lite med honom. Eller flyttar någonstans tillsammans.. Så känner jag just nu i allafall.
Klickade precis hem en Swebus-biljett som tar mig till Norrköping på onsdag kl. 16.30. Så himla skönt att få komma hem! Norrköping kommer alltid att vara mitt hem, även fast Kalmar är mitt hem nu! Jag ska ta en promenad när jag kommer till Norrköping, en promenad helt ensam till dit jag älskar att vara...mina hemtrakter, Lindö.
Jag ska också bara koppla av, umgås med min familj och mina underbara vänner. Ser fram emot det något fruktansvärt. Har inte träffat mina vänner på en månad. En hel månad! Så länge har vi aldrig varit ifrån varandra. Vissa kanske tycker att det är "töntigt" att sakna sina vänner efter en månad när man har träffat så många nya människor här, men jag kommer alltid ha mina vänner i Norrköping som mina närmaste. Ni finns alltid i mina tankar och jag mår så himla bra av att vara med er
Jag ska kommer att vara i Norrköping onsdag kväll - måndag morgon. Det blir så stressigt att komma hem en helg när alla vill träffa en, så 4 heldagar ska bli jätteskönt! En stund på torsdag måste jag tyvärr plugga hemifrån då vi har ett test som vi ska göra på internet, något som kallas "Dugga". Men efter jag har gjort det så ska jag inte plugga sådär mycket mer. Det kan jag göra när jag kommer tillbaka till Kalmar..
Längtar efter er där hemma, men snart ses vi. Snart är det endast 1-2 dagar kvar, ska bli underbart!

Nämnde jag föressten att jag längtade hem?

1 kommentar:

Anonym sa...

åh gumman! Jag känner igen mig så himla mycket! Norrköping kommer alltid vara ens riktiga hem och man kommer alltid längta dit. Och ja Lindö underbara Lindö! Hoppas att mamma o pappa ALDRIG flyttar därifrån!

Ja smålänningar, yttligare en dialekt som gud glömde.

Älskar dig min hallonbåt!