tisdag, februari 10, 2009

Hopplöst

Allting känns hopplöst! Hur ska jag få in allting i huvudet till tentan? Det är helt omöjligt! Dom flesta verkar tycka att det är logiskt (?) Dom läser och läser och lär sig allt mer konstigare ord för varje gång. Jag förstår verkligen inte mycket. I mina anteckningar så har jag endast skrivit upp orden som har visats på overheaden. Jag har liksom inte skrivit "runt" ordet. Inga kommentarer, stödord, INGENTING! Skulle läsa lite förut, men jag fastnar hela tiden.
Kommer inte ihåg vad Micke eller Henric har sagt på de sammanlagda 25 timmars (?) föreläsningar. När jag skriver så kan jag inte ta in vad dom säger samtidigt, då är jag så sjukt koncentrerad på hur jag ska skriva allting så då har jag missat allt vad dom har sagt!

Har provat att spela in lite på mobilen och det har funkat ganska bra. Men det får typ inte plats med några fler inspelningar nu.. Jag känner att jag verkligen måste ha HELDAGAR för dessa studier nu, pallar inte att gå på stan eller vara i skolan på morgonen innan för då orkar jag inte sitta resten av dagen sen. Somnar varje gång! Har också varit mycket sena kvällar de senaste dagarna också, så det är ju självklart en av anledningarna också.
Men åh, jag vill verkligen klara den här jävla tentan! Det blir ju inte direkt lättare att sikta in sig på 2 tentor sen (?!) Både Organisation & Ledarskap + Marknadsföring liksom! Jag vill verkligen klara den, men jag har inget bra sätt för att lära mig på. Har verkligen inget bra inlärningssätt. Hur ska jag lära mig 50 sidor anteckningar på dom här dagarna? Hittills har jag ju i princip inte fattat någonting i våra böcker och har hört att det är flera som har klarat sig på tentan genom att ha läst enbart anteckningarna!

Jag ska se hur det går i morgon. Men just nu känns allting skit och allt inom detta är enligt mig helt hopplöst! Det blir ju inte bättre av att vi har "datorkunskap" i morgon heller, (en liten kurs på 7 hp). Jag vill bara gå upp och äta en stadig frukost i morgon och sen sätta mig och läsa. Funderar nästan på att göra det. Undra om lektionen i morgon är obligatorisk...

Tentan är det absolut viktigaste känner jag nu!
Åh, hur fan kommer detta gå? =/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Den är från Top Shop men är tyvärr slut. Extremt synt må jag säga! Vill så gärna ha den...

Kram Evelina

Anonym sa...

Skit i datorkunskapen om du känner dig så stressad för tentan. Det är ju en frivillig extrakurs...

Lycka till och samla ihop ett gäng gamla tentor och lär dig dom så kommer det nog gå galant!