måndag, februari 09, 2009

Ett långt inlägg!

Det känns som att jag har massor att berätta, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Det har ändå varit rätt mycket fart och fläkt de senaste dagarna, men jag har varit dålig på att dela med mig av det! I helgen så har det ju varit full rulle, eller det hela började ju egentligen i torsdags. Då var det pubkväll med några i klassen, bestämde mig för att gå hem ganska skapligt med tanke på att det ändå bara var torsdag (+ att jag skulle festa hela helgen). Visserligen var jag ju ledig på fredagen, men..

På fredagen sov jag i stort sett väldigt mycket (sov inte många timmar till torsdagen) och sedan på kvällen var det dags för inflyttningsfest hos stockholmarna Tove och Maja. Där hade vi jättekul och alla blev ganska onyktra tycker jag, vilket resultera i att det blev mycket avklätt, haha! Jag kanske ska nämna att vi spelade Sanning och Konsekvens, så det var mycket klädbyte mellan personer, till och med mellan tjejer och killar. Björn fick t.ex ta på sig Johannas tajta rosa linne, Emil fick ta på sig Lottas paljettkjol osv. Bilder finns nog, men dock tog jag inte sådär supermånga! Och de få som jag tog, tog jag med min mobil så kvalitén är inte så bra. Jag cyklade i allafall hem därifrån vid 3-tiden på natten, skjutsade även hem Themme, en kille i min klass.

Lördagen var jag tro det eller ej uppe med tuppen. Min tupp vaknade runt 11-tiden och jag var ganska snabb på att göra i ordning mig för att gå ner till stan. Jag gick där en stund för att kika lite på ny foundation och lite smått och gott, dricka till lördagen bland annat. Hittade ju som sagt den svart topen från Carlings också! Efter att jag hade gått på stan ett tag så gick jag hem, åt lite mat och fixade i ordning mig för nästa partykväll! När jag var klar så bar det av till Lotta där Lotta, Sofie, Tove och Maja var. Vi cyklade sedan tillsammans till Patrik (en kille på BBS, Baltic Business School - där jag går) för där var det förfest och Melodifestivalen. Där var det några killkompisar till honom, så det var ju bra att vi tjejer kom! Där var vi fram till klockan blev runt 23? Det var roligt där och även där drack jag vin och cider! (Nej, mamma och pappa. Inte MYCKET. Eller aa, inte sådär supermycket i allafall.. Eller? ;-)

Hur som helst.. Vi bestämde oss för att ta cykeln även till Kåren denna kväll (mycket cyklande här i Kalmar ;-) och påvägen dit var det väldigt vingligt för vissa utav oss, speciellt för Tove ;-) Haha! Men som sagt, sedan fick jag stå mitt kast för att jag hade skrattat åt Tove.... Maja frågade om någon kunde skjutsa henne och självklart erbjöd jag mig! Jag sa att jag hade vunnit VM i "skjutsning" så Maja hoppade på glatt på min pakethållare och jag tog fart. Vi hann åka i 2 meter, sedan såg jag trottoarkanten komma mot mig... Haha! Jag visste vad som skulle hända och det var verkligen försent för att hoppa av i farten liksom. - POFF - Så ligger jag och Maja på trottoarkanten med cykeln över oss. Jag hör massor av skratt och tittar sedan upp och ser att det blixtrar något enormt. Ja, då var det Lotta och tjejerna som stod där med kameran. Jahopp ;-) Då var man med på bild! Min cykelkorg lutar numera väldigt mycket åt vänster, min jacka är smutsig och mina nya leggings är smutsiga. Jag har dock inga blåmärken vilket är SKÖNT, men Maja hade tydligen fått några.. Aj aj! Men så kan det gå ;-) Så.. det kanske blev lite mycket vin och cider i allafall...? :-P På Kåren var det inte sådär superroligt, tappade bort alla (?) så jag gick hem ganska skapligt därifrån också. Så lite vett fanns det ju kvar i huvudet i allafall.. Somnade sött i min säng!

Vaknade dock inte med tuppen på söndagen.. Therése, Benita, Emelie och jag skulle mötas kl. 9 hemma hos Emelie för att skriva på vårat grupparbete. Jag hade ställt klockan på 8.15, men vaknade runt 9.30 av att Therése ringer mig. Då blev det fart på mig och jag cyklade dit! På kvällen blev det middag hos Benita. Klyftpotatis, kassler och tzatziki. SUPERGOTT! Och sedan satt vi där och pratade och tittade på film till kl. 01.00. Tur att vi började kl. 14 idag!
Men det gör vi ju inte i morgon, så det kanske är dags att tänka på refrängen. Skriver ett inlägg i morgon också.. Måste komma igång lite med skrivandet känner jag :-) I morgon får vi också våra parnterföretag som vi ska arbeta med under våren! Spännande.. Undra vilket vi får..

Här kommer lite bilder från helgen:

I soffan: Sofie från Halmstad
I fotöljerna: Tove och Maja från Stockholm

Sofie och Björn

Maja pussar Djurgårdströjan som Lotta fick på sig..?

Björn har fått på sig Johannas linne

Jag och Sofie på lördagen

Behöver jag ens skriva något här?


Uppdaterar nog med mer bilder under veckan som går.
Nu måste jag sova, godnatt vänner!

Inga kommentarer: