onsdag, februari 18, 2009

Första mötet i tvättstugan

Yes, idag mellan kl. 17-22 är det min tvättid. Min första också för att vara helt ärlig.. ;-) (Ja, mamma tvättade åt mig när jag bodde hemma).
Men när jag står där nere så kommer det in en tjej (vi delar tvättiden idag) så ler vi lite mot varandra och sådär. Sen frågade jag henne:

Jag: Tror du att man kan lämna tvätten här och sen gå upp till lägenheten igen? Det blir ju lite jobbigt att springa upp och ner :-)
Tjejen: Jo, men det tror jag att du kan göra.. Du menar att du är rädd att någon ska gå in här och ta dina saker?
Jag: Hehe, ja. Men vem skulle vilja ta mina smutsiga lakan då? :-P
Tjejen: Jo, precis. Hehe...

SMUTSIGA LAKAN? Härlig start känner jag! Hon måste tro jag är väldigt ofräsch om mina lakan liksom blir smutsiga.. Menar, klart man måste byta efter ett tag, men det är ju för att det är fräscht och mysigt att sova i nytvättade lakan. Haha, jaja.. :-D

1 kommentar:

Emma sa...

Hahahaha emme din smutsgris :D Haha vad roligt! Men faktiskt, det var en som berattade om att hennes underklader blev stulna i tvattstugan = Ett pervo till granne!