torsdag, februari 12, 2009

En riktig student

Mm, det är vad jag har varit idag. Cyklade till skolan i typ 10 cm snö, hade seminarie kl. 10-12 vilket gick jättebra! Sen var det lunch som bestod av min matlåda med pasta och köttbullar (har verkligen kris på mat nu, måste inhandlas!). Sen så satt jag, Therése, Isabel, Therese och Johanna kvar och pluggade i skolan hela dagen. Det har börjat lossna lite nu, men allt är verkligen inte glasklart på långa vägar. I skolan satt vi till ca 19.00, sen var man väldigt seg!

Känner mig som en riktig student idag. Cykla i snö, pluggat i stort sett mer än halva dagen och nu när jag kommer hem har jag ätit nudlar! Haha, mer student kan jag ju nästan inte bli ;-)
Men i morgon är det samma visa igen. Vi tjejer ska mötas på högskolebiblioteket kl. 10 i morgon bitti för att plugga tillsammans igen! Det är verkligen bra att plugga tillsammans då man kan få tips och råd av andra. Skönt att också kunna diskutera svaren tillsammans och se hur dom andra ser på allt!
I morgon kväll blir det väl att ta det lugnt. Jag har ju ingen TV, men jag får väl hyra en film och sysselsätta mig med. Kan ju vara skönt att vara ensam ibland också.. Fokusera på allt som ska hända snart. Tenta, fest och flytt :-) Måste ju plugga också...och på lördag...och på söndag! Suck! Men det är bara bita ihop. Vill ju klara den där förbaskade tentan.

Så i morgon blir det plugg igen som sagt, måste därför gå och lägga mig strax så jag är relativt pigg i morgon bitti. Tänkte bara läsa igenom lite och stryka över lite ord med överstrykningspennan.
När man väl är igång kan man ju inte sluta ;-) Nej, skämt och sido.. Så är det verkligen inte. Men det måste ju göras. Och om det är någon som måste göra det så är det ju jag! Det är ju inte som på högstadiet och gymnasiet direkt ;-) Haha!

Godnatt alla underbara människor


Såhär strukturerat var vårat bord i skolan idag.
Härligt med tenta, eller vad säger ni?

Inga kommentarer: