fredag, februari 13, 2009

Lyxfredag

Hej!

Idag har det varit plugg igen som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Plugg från ca 10.30 - 15.30 (?), då med några pauser såklart! Efter att vi hade pluggat så kände jag att jag behövde åka och handla lite, så jag tog min cykel (såklart) och åkte till ICA Maxi. Köpte lite nödvändiga saker så som mat, grönsaker, mjölk och sådär. Över 300 kr, usch! Pengarna försvinner ju fasen på mat.. Jaja, kollade mitt konto idag och det är ingen fara. Tänk, har Emelie kanske äntligen blivit ekonomisk? Nej, det har hon inte.. Inte riktigt än. Köpte faktiskt en stickad väst idag + en hårborste (eftersom mamma har min!) och sen lite smink. Ögonskuggor! :-)

När jag kom hem kände jag att jag var tvungen att lyxa till det lite, har ju fasen ätit studentmat nu hur länge som helst. Så ikväll gjorde jag faktiskt tacos, så i morgon blir det nog matlåda med lite mer tacos. Blir ju massa över! Så det blir en lyxlördag också, ska äta det på lunchen. Sedan ska jag ju ut och äta på kvällen :-) Ska bli jättemysigt och kul! Therése och hennes pojkvän Johan (min f.d granne i Berga - Norrköping) kommer på besök idag, så dom två, två andra par och en annan kille från Norrköping ska ut och äta i morgon eftersom det är Alla ♥ Dag, så jag är också bjuden! Tackade ju självklart ja eftersom det känns lite tråkigt om man skulle sitta själv på den kvällen.. Så i morgon ska det bli trevligt! Men plugg till en början såklart... as usual! (Mamma: Som vanligt!)

Nu kom våra grannar (Hannas och min) och frågade om vi ville komma in till dom och festa! Haha.. Shit, det är full fart på dom. Det var dom som festade i onsdags också :-P Dom knackade på och fråga om vi ville komma in dit. Hanna har sina kompisar här (och dom är ju 18, snart 19 år) så dom tacka ju inte nej till att partaja lite med högskolestudenterna liksom ;-) Dom frågade om jag ville hänga med dom, men jag sitter här osminkad i mjukisbyxor så känner mig inte riktigt pigg på det, men.. Man kanske ändrar sig, vem vet..

Jag kan ju börja med att diska mitt lass, sen får man se vad klockan blir...

Puss och Kram

Min mat förut, tacos. Mums!
(Orkade inte äta upp allt dock, även blev det matlåda tills i morgon :-D)

Vårat "plugg-bord" på biblioteket.
Papper, papper, papper...

Inga kommentarer: