tisdag, mars 31, 2009

Min tisdag

.....har bestått av:

  • skola och föreläsning
  • jobbsökning och skriva ett snyggt och bra CV
  • ätit mat
  • tittat på "Den rätte för Rosing". Egill, undra om du inte bara vill steka lite i tv? haha ;-)
  • städat det gemensamma köket då jag har haft städdagar sön-tis, äntligen klar!
  • att reagera över att det finns sjukt elaka människor som kommenterar varandras bloggar (var tvungen att lägga mig i, i vissa. T.ex Hannas och Angelicas bloggar).


Blir sjukt irriterad över tjejer som skriver elaka kommenterar i andras bloggar. Angelica Larssons projekt "Ung tjej idag" är ett jättebra projekt som jag beundrar att hon har börjat med. Där får tjejer mejla henne om vad dom har varit med om i sitt förflutna och hon publicerar det som en artikel. Jag var själv med där, arikeln om mig hittar ni här!

Idag handlade det om en tjej som hade gjort abort i v.21. Hon hade blivit hotad av sin pojkvän att hon var tvungen att göra abort, annars..... Denna tjej var tvungen att i 16 års ålder ta "abort-tabletter" och sedan föda det döda barnet, som för övrigt var en liten flicka på 30 cm.
I detta inlägg hade många tjejer skrivit jättebra saker och stöttat henne, men sen var det en tjej (från Norrköping för övrigt) som hade skrivit att hon kände sympati för barnet, inte för tjejen som hade gjort abort. Hon srev att hon hade dödat barnet och att det var dumt av sjukvården att gå med på detta, eftersom hon var så långt gången.
Herregud? Hur fungerar människor? Blir så jävla irriterad!

Blir också irriterad över vad folk har skrivit i Hannas blogg..

Nej, nu ska jag ta med mitt humör i sängen och vakna pigg (?) och glad i morgon :-)
Måste skriva av mig mer då, det var sjukt längesen. Måste ju berätta om i helgen!

Puss och Kram

3 kommentarer:

Hanna sa...

idioter finns det ta mig faan över allt!
Men du tröck nog på en jävligt öm punkt hos .....! Haha. MY GOOD!
Skicka fakturan sen så jag vet va jag blir skyldig ;) Puss o go natt!

Milla sa...

Det komiska i det hela är ju att du är precis likadan. Såg kommentaren i Bellas blogg. Det var ju faktiskt att sjunka ännu lägre?! Personliga påhopp. Inte trevligt.

bella sa...

Det ät ju kul att du kan komma med påståenden som att jocke inte ville ha barn när ni aldrig ens har sagt ett ord till vaaran ens.