måndag, mars 02, 2009

Måndag

Tillbaka i Kalmar efter 4,5 dagar hemma i Norrköping. Har haft det underbart där hemma med mina underbaringar. Synd att tiden går så fort bara.. Får åka dit snart igen, eller det blir väl inte förrän om 3 veckor skulle jag tro. Men sen kommer jag hem i början av april igen då det är påsk :-) Förstå, påsk! Så himla skönt när våren börjar komma sen, när gruset sopas bort på gatorna och när man kan gå klädd i leggings, ballerina och skinnjacka. Åh, vad jag längtar!

Men tillbaka till verkligheten... Idag har det varit pluggande hela dagen hos Benita. Vi har skrivit lite på våran uppgift som vi har till i morgon. Då har vi seminarie på våran konsumentvaru analys. Det ska bli spännande och se vad alla andra har valt, vårat kan vara en hemlis till i morgon ;-)
Annars så går tankarna mycket på annat nu. Vill göra en förändring någonstans... Håret klippte jag ju häromdagen, men jag vill ha mer förändring. Små förändringar gör så himla mycket för mig i vardagen, som t.ex. byta överkast, kuddfodral i soffan, gardiner, tandkräm, tandborste.. Allt sånt vill jag byta jätteofta, haha! Jag är knäpp, jag vet. Men ikväll ska jag ta och börja med att göra en förändring med mina naglar. Ska ta bort mitt nagellack som jag har haft hur länge som helst och sedan måla ljusrosa, det blir nog fint!
Sedan i veckan vill jag nog göra som Rebecca och klippa sönder ett par leggings. Har ju hela tiden tänkt att jag ska klippa sönder mina svarta jeans, men leggings är ju ännu bättre. Inte så fasligt dyrt heller... Menar.. jeans kostar ju några hundralappar mer.

Nu undrar mamma och pappa varför jag ska klippa sönder mina kläder, men då svarar jag att det är grymt snyggt! Inte alla kläder såklart, skulle ju aldrig klippa sönder en jacka eller så, men "trasiga" leggings eller jeans är bara ballt. Och jag är ju en ball tjej, right? ;-)

Ne, åter till en liten förändring sålänge. Naglarna.. Ljusrosa, here I come.
Sedan blir det lite plugg innan läggdags. Ska ju inte vara på skolan förrän kl. 11.30 i morgon. Lyx!

Inga kommentarer: