lördag, mars 14, 2009

ÄNTLIGEN SVERIGE!

ÄNTLIGEN vann rätt låt i kvällens melodifestival-final! Visserligen röstade jag på Måns då han låg i toppen (trodde annars att Caroline Af Ugglas skulle gå i fatt) vilket hon inte gjorde... till en början.. Blev riktigt nervös där i slutet när dom skulle ge ut 120 p och 144 p. Satt och tänkte: "Inte Caroline, inte Caroline. Jag dör då!". Den låten är hemsk! Jag förstår inte hur folk kan tycka att den låten är bra? Bara att se på henne vill man ju byta kanal?
Tre orsaker till varför Sverige kanske slutligen förstod att Caroline Af Ugglas inte skulle vinna:
  1. Hon är så otroligt tråkig på scenen, vem kan inte stå med armarna i luften och säga snälla typ fem gånger i rad?
  2. Uppmärksamheten dras till hennes väggkontakt till näsa och hennes staket till tänder så man har svårt att koncentera sig på själva "låten".
  3. Hennes låttext.. Alltså: " Jag ber dig, snälla, snälla, snälla, snälla. Stanna kvar hos mig för jag behöver ju dig. Ja, så snälla, snälla, snälla, snälla. Så lyssna, snälla, snälla, snälla. Ja, jag vet det är lågt att be, men jag skiter i det ".

    Om hon vann, skulle hon då översätta texten till engelska tro?

    " I'm begging you, please, please, please, please. Stay with me because I need you. So, please, please, please, please. So listen, please, please, please. Yes, I know it's low to pray, but I give a shit in that this day (?) ".

TACK SVERIGE för att Malena Ernman istället representerar Sverige i Eurovision Song Contest tisdagen den 12 maj!

La Voix är en sjukt bra låt


P.s
Jag var tvungen att gå in till grannen med nagellacket förut. Men dom kunde inte heller öppna det, provade till och med en tång. Men till slut spolade jag nagellacket under hett vatten, och då gick det superlätt att öppna. Tack
och lov för att svart nagellack är så sjukt snyggt! D.s

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att de finns fler än jag som tycker att den låten suger, gillar din översättning;)
Diggar oxå din förklaring av henne!
Allt e förresten som vanligt här i ögötland, snön e nästan helt bort här i linkan:D

Kram

Anonym sa...

Sant som det är sagt! Marlena rockar ju faktiskt. La Voix är verkligen en låt som växer med en :)