fredag, mars 06, 2009

TGIF

To Great It's Friday! Yes, that's the way it is som man brukar säga här i Kalmar. (Nej, det brukar man absolut inte säga). Vet inte varför jag skrev det..
Just nu sitter jag och tittar på Let's Dance, hur kunde Niklas Wahlgren åka ut? Oj, trodde verkligen att Elisabeth skulle göra det. Herregud, visst är hon lite söt där i sin hatt men hon dansar ju som en ko-bent tant (ursäkta uttrycket). Jaja, favoriterna ligger ju fortfarande i topp så det är ju bra!
Har precis tryckt i mig en hel annanas, gud så gott! Och nyttigt.. Blev inget godis idag inte..
Känns som att jag har haft lite bloggtorka. Orkade verkligen inte blogga igår, var verkligen supertrött. Men det lär väl bli ett långt inlägg idag misstänker jag...

Som sagt.. Vi var ju på Öland igår, det var väldigt härligt med en utflykt. Jag hade inte varit på Öland sen jag var liten och jag mindes verkligen inte hur det var. Åh, så mysigt! Älskar att åka över bron över vattnet, så fint. Sen kommer man fram till massa fin natur, åkrar, gamla hus från 1700-talet (vilket jag älskar) m.m. Vi åkte i ca 40 min för att komma fram till vårt partnerföretag. Det var verkligen inte som jag trodde, haha herregud! Jag hade tänkt mig en fin gård, jag var till och med lite osäker att åka i leggings dit. Tänkte om man "kunde fått in en fot" till sommarjobb eller något om man inte hittar jobb i Norrköping.
Jo, tjena! Vi kom dit, lerigt och grisigt. En hund kommer lufsande, 2 kommer springades emot oss. Blev typ skiträdda! Så hör man en röst: - DET ÄR MIG NI SKA TRÄFFA! Då såg vi en tant i kort hår, röd skitig jacka och "Foppa-tofflor". Haha, oh my! Det var Ingrid det.
Hon visade oss runt lite på gården, deras butik, bränneri (dom gör eget vin/sprit) och sådär. Eftersom dom slaktar lamm på gården (usch) så visade hon oss rummet där dom slaktar. Alltså, herregud! Jag kunde knappt gå in där. Jag bara såg framför mig hur alla döda lamm ligger där, jag kände lukten och jag ville bara gå därifrån. Har smakat lamm, tror det är typ MAX 3 ggr men jag kan verkligen inte äta det!

Vi blev bjudna på deras salami (lamm) och någon ost som dom hade varit med att tillverka. Var lite skeptisk att smaka, men gjorde det. Okej, salamin funkade... men som sagt, kan verkligen inte äta lamm! Ne, fy! Vi fick se när killarna filtrerade vinet, vad häftigt! Vi möttes av värsta ångerna när vi gick in, kändes som man skulle bli full bara av att gå in, haha!
En av killarna sa: - Ja, ni får väl komma nångång i sommar på cyklarna så ni kan smaka vårat vin ;-) Och det låter ju inte helt fel?

Nu ringer Lelle, jag återkommer

Inga kommentarer: