onsdag, mars 11, 2009

Lite tankar...

Vaknade för en timma sen, usch. Jag tänkte att jag skulle sova en liten stund förut, men som vanligt så sov jag ju 1,5 - 2 timmar. Jag är helt slut när det gäller allt som heter skola. Föreläsningar och tentaplugg, suck! Dom närmaste dagarna så blir det ännu mera plugg, har nämligen tenta på måndag. I marknadsföring..
Grejen är den att det är jätteintressant när jag läser om det och det verkar verkligen roligt att arbeta med marknadsföring. Marknadsföra tjänster (resor t.ex), varor och sådär. Vi har läst mycket om marknadsföringsmix (hur man ska kombinera pris, produkt osv) och mycket om lagstiftningen. Hur man får marknadsföra olika annonser och varor, men också vad man inte får göra. Och även vad som händer om man inte följer vissa regler som marknadsförare (böter osv).

Väldigt intressant! Men när det är så jäkla mycket att läsa: teorier, processer, mixer, strategier...usch, man blir helt slut i huvudet. Går typ inte att få in sådär mycket i huvudet! Men det är bara att försöka få in så mycket som det går!

Sitter samtidigt och tittar på "Semestersvenskar", jag har aldrig sett det faktiskt. Men det var ett väldigt roligt program! Synd att det var säsongsavslutning ikväll... Haha!
Det vore väldigt roligt att få arbeta som reseledare ett tag faktiskt, men inte för länge. Det beror också på hur "familjesitationen" ser ut. Jag blir ju verkligen "hemmakär" om jag träffar någon, så har man pojkvän eller så just då så kan det bli svårt att släppa allting för att åka och jobba. Men är man singel så kanske man ska passa på att åka iväg och jobba 1-2 år utomlands, det skulle ju vara riktigt häftigt!

Fasen, jag märker att det är mycket som jag ska hinna med. Innan jag fyller 25 vill jag ha utbildning, jobb, sambo, barn på G och allt möjligt. Stackars pojkvän som ska hinna med mitt tidschema ;-) Haha!

Nej, åter till verkligheten! Dags att gå och hämta lite kvällsmat, yoghurt och müsli + mackor blir det! Gud så gottJag åt ju faktiskt lax och kokt potatis idag, det ni :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjaa Emelie =) Jupp i have haha :) Det är bara bra med mig :) hur är det med emelie?

Anonym sa...

Härligt =) jag låg ju i lumpen 10 månader och nu jobbar jag lite på stadium lagret... skit men vad ska man göra liksom =/ vad gör du för roligt då? hihi :)

aha me gå ner till bildspelet ochstäng avdet, det är från bildspelet låten är :D finns en knapp uppe åt vänster man stänger av ljudet med :)