tisdag, mars 17, 2009

Bakisdagen

Idag har det varit en väldigt seg dag.. Var ju som sagt fest igår och det blev ju lite mer än vad man hade tänkt ;-) "Det blir aldrig som man tänkt sig", haha. Så idag har det varit en väldigt lugn dag..
Klockan 13.50 gick jag och Therése en promenad till Giraffen (ett köpcentrum där Maxi finns) för att möta upp Benita och Emelie för en fika. Där passade jag på att äta frukost medans vi utmattade efter gårdagen satt och diskuterade våran blivande rapport. Delade upp arbetsuppgifterna och sådär.. Efter vi hade suttit där så gick jag och Therése in på Maxi för att handla lite gott, mat till kvällen och lite frukt. Sedan gick vi hem i det fina vädret!

I Kalmar har det varit hela dagen idag och det är helt underbart. Det var verkligen vårkänsla ute, skippade till och med vantarna ;-)
Hur som helst.. vi har alltså handlat lite mat tills ikväll då vi ska ha tacokväll hos Benita. Så mysigt! Det behövs verkligen en lugn dag med tjejerna, titta på Desperate Housewifes sen och sådär! Väldigt uppskattat en dag som denna.
I morse när jag vaknade vill jag bara sjunka igenom sängen och försvinna någonstans. Och bättre blev det ju inte precis när jag kom på att jag inte hade någon huvudvärkstablett eller liknande. Måste inhandlas snarast!
Tror jag mådde dåligt i morse på grund av dålig mat och stress också. Fick spänningshuvudvärk efter tentan och sedan så åt jag bara lite sallad på dagen och lite nudlar på kvällen + massa (!) cider. Ingen bra kombination!

Men efter lite fruktsallad nu så är jag fit-for-fight igen så jag tänkte hoppa in i duschen. Sedan blir det att dra på sig myskläderna och lite puder, sen blir det en promenad med Therése till Benita! Det blir trots allt en bra avslutning på denna tisdag, lovely


(Bilderna från igår lägger jag upp i morgon, men här kommer
i allafall tre bilder från denna dag, bakisdagen!)

Sköna kläder idag, toppenskönt!

Solen skiner över gården och det här är utsikten från mitt fönster! :-)

Gjorde en god fruktsallad bestående av blodgrape, kiwi och annanas.
MUMS vad gott det blev!


Nu blir det en snabb varmdusch, puss på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

japp, det är monki!

shit vad nyttigt du äter på bakisdagar. du vräker jag i mig allt vad socker, fett och kolhydrater heter =)

trevlig kväll!
www.gotteochvi.com