tisdag, mars 03, 2009

Lyssna på mamma!

Jag ringde mamma under min tvättid förut:

Jag: Mamma, hur ska jag tvätta dom nya lakanen? Det röd/rosa örngottet och påslakanet och det vita lakanet vetu? Ska jag köra allt i en maskin eller hur ska jag göra?
Mamma: Nej, det ska du nog inte göra. Lakanen färgar av sig lätt när du inte har tvättat dom innan..

Jag: Okej...
Mamma: Du får nog ta och tvätta det vita för sig i en maskin, det tar ju lite längre tid. Men det är bättre att du gör så!

Emelie går ner i tvättstugan och ska tvätta. Hon tänker: Äsch, men jag slänger in den här kexchoklad-handduken också (som för övrigt bara används vid brist på andra handdukar. Den händer absolut inte framme!) "Det är ju lite rött i den också, så jag slänger in den med!"

Resultatet

Rosa, haha fan.
Man ska lyssna på mamma!

Inga kommentarer: