tisdag, december 30, 2008

Korsnäbben

Nu är mitt studentboende klart! :-)
Men tyvärr kan jag inte flytta in dit direkt, så jag ska bo hos en tjej som heter Sophie första 2 veckorna. Sophie är också från Norrköping, men pluggar till sjuksköterska i Kalmar sedan hösten 2008.
Hon är verkligen jättesnäll och har erbjudit mig att bo där dessa två veckor då hon jämt bor hemma hos sin pojkvän. Självklart delar vi på hennes hyra, men det blir mycket billigare än vandrarhem. Så dit flyttar jag nog helgen 16-18 januari. Måste ha en dag (minst) på mig att hitta till skolan och sådär. Åh, hoppas allt blir bra! TACK Sophie! Guld värt!

Jag kommer sedan att bo på studentboendet Korsnäbben som ligger centralt i Kalmar. Detta blir mitt boende 1 februari 2009:

  • ett 20 m2 rum på våning 3
  • vita väggar (lite 90 tals-aktiga, sa hon som bodde där nu)
  • nykaklat badrum med toa, dusch och handfat
  • fönster rakt fram i rummet, utsikt mot gården
  • dela kök med resten av korridoren (mitt rum låg precis bredvid köket sa hon)

Om en månad kommer min adress vara:

Norra Vägen 45
392 34 Kalmar

Kalmar, here I come!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Svar. När de föds så har de oftast stl 50. Nu har han 62. =)
Den 3.e stl.

Jag tror de kommer bli super bra och att flytta hemifrån första gången och bo i en ny stad med en ny utbildning kommer vara så himla kul. du kommer lära känna massa nya vänner. Tror inte du ångrar dig.

gott nytt år.

Helena sa...

GRATTIS Emme! :) Nu tar du ju ett steg mot vuxenvärlden och flyttar! Det är ett stort ansvar men riktigt roligt ska jag säga dig! LYCKA TILL! Bra läge från din korridor till skolan. Pussss påre :)

Anonym sa...

Nu har även jag hittat till din blogg =) Joo tänkte på det, vad heter hon du fått rummet av? Är det Michaelas???? Kommer inte ihåg om hon bor i det eller det bredvid??? höhö jag bor i rummet mitt emot dig, fast en trappa ner då...Ha det gott och lycka till nu