söndag, december 28, 2008

Kalmar

Som några vet så har jag ju nu tackat ja till utbildningen i Kalmar. Det känns väldigt läskigt och jag har verkligen inte förstått det än. Jag tänker bara att jag ska ner och hälsa på någon, men jag ska ju faktiskt flytta dit snart! Eftersom jag fortfarande bor hemma så kommer det bli en enorm omställning i mitt huvud. Men åh så roligt det ska bli! Vissa dagar blir jag jätteosäker om jag har gjort rätt, men idag känns det väldigt bra. För mig känns inte det här som något "allvarligt", menar... jag tänker inte: "Shit, nu ska jag plugga där i 3 hela år". Jag tänker ta dagen som den kommer och trivs jag så gör jag det, gör jag inte det så gör jag inte det. Det är många utav mina vänner som frågar: "Men hur många år är det du ska plugga då?" Då blir jag lite rädd sådär, men det kanske hör till..

Jag har ju länge tänkt på vad jag vill plugga, men jag har aldrig kommit fram till det. Min dröm är väl kanske att bli en bra gymnasielärare i yrkesämnen. Ämnen som handel, administration och turism. Så jag är ju i allafall inom rätt ämne, men sen har jag aldrig läst turism eller marknadsföring så vi får se hur det är! Spännande ska det bli..
Det som är så bra är att första terminen på sista året (alltså våren 2011) så kommer man få gratis studier ett halvår utomlands och det skulle ju vara helt underbart. Eftersom jag egentligen så gärna vill ut och resa (helst innan pluggandet då) så får jag ta ett 6 månader utomlands i pluggandet vilket ju är jättebra!
Jag har varken jobb eller pengar nu så jag kan resa, så varför inte ta den chansen? Om jag nu pluggar kvar på Kalmar högskola, vilket man aldrig vet heller..
Eftersom jag ska gå Turismekonomprogrammet så kan man både välja turism eller ekonomi när man gör sina utlandsstudier. Och självklart kommer jag i såfall ta turism. Tänk att kanske läsa turismvetenskap eller om turismen i mitt drömland USA. Kommer nog vilja åka dit då!

Nu är det boende som står högst upp på listan. I morgon ska jag ringa Kalmarhem och höra lite om mitt studentboende som jag har bokat. Inflyttningen var i februari och det är ju en aning sent eftersom skolan redan börjar den 19 januari!

Jag har haft kontakt med en tjej ett litet tag nu, Sofia. Hon pluggar Media Management i Kalmar och trivs jättebra. Hon verkar jättetrevlig och hon frågade i senaste mailet om vi skulle gå ut och ta en öl när jag hade flyttat dit. Snällt :-) Känns redan jättevälkommen!
Nu börjar jag bli lite nervös. Tänk.. om 22 dagar är jag bosatt i Kalmar! Då är jag inte Norrköpingsbo längre..

Kommer sakna allt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: jaa de är ju super kul att titta på. =) Man vill bara köpa allt, och det är ju inte bra. haha

Vi hade en toppen bra jul.. den var lugn och skön så de har varit jätte skönt att bara vara hemma och umgås.

va kul med utbildningen. tror de kommer bli toppen bra för dig. =)

Anonym sa...

Ja visst pluggar jag i Kalmar.
Vad roligt att du också ska göra det.

Gå in på din institutionsförenings hemsida om du inte varit det än :)

www.bbs.hik.se

www.kalmaress.com

Ha det fint o lycka till med studierna!