söndag, december 07, 2008

7 december 2006

Då var det jag som nervöst gick mot "Helens för körkort" för att äntligen få ta min sista körlektion innan det var dags för uppkörning. Min körskollärare sa på körlektionen att jag inte skulle klara den (hon var nog nervös hon med) men hur kul var det att höra? Typ 20 min innan man skulle köra upp: - Nej, du kommer inte klara det här! Ja, härligt!
Men vet ni? Jag klarade den och det var så jävla underbart. Min inspektör var en gammal dam som satt och tittade in i skyltfönster när jag körde. Jag klarade körningen galant, men jag var inte felfri. Låg i fel fil en gång, men det tar vi med en nypa salt va? ;-)

Idag har det gått 2 år, så himla lång tid. Jag tänkte då: - Men gud, det kommer ta hur lång tid som helst innan prövotiden går ut!
Idag har den gått ut och jag är en stolt bilförare... och en bra sådan om jag får skryta lite, haha.

Bilden är tagen förra sommaren då mitt första körkort tappades bort i Stockholm. Den bilden var ju grymt snyggare än den här, men ack ack. Såhär såg jag ut då.. Inte allt för glad, haha! Och min autograf kan ju också bli något snyggare... Skriver inte sådär i nuläget i allafall.

Hur som haver.. 2 år har gott sedan min uppkörning och idag är jag jävligt glad för att jag tog tag i körkortet direkt och fick det 2 ½ månader efter min 18 årsdag :-)


(Fick ingen bra bild i färg, därför resultatet i svartvitt.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag skulle ljuga om jag inte erkännde att jag är sjukt avundsjuk!
Men grattis till en avklarad prövtid gumman :)

Sofi sa...

Haha, mina två år var avklarade för nån månad sen, och i mitt fall är det livsfarilgt eftersom jag kört mer i Australien & Englad än hemma i Sverige :P Så ser du nån köra på vänster sida nån gång så är det bara jag som är hemma å hälsar på ;)