onsdag, december 24, 2008

Här kommer mina rim...

T-shirt
Syrran tycker du för mycket flänger,
du sällan på en lördag i soffan hänger.
Ta det lugnt brorsan och bli ett sego,
kanske i denna fina t-shirt från butiken.....(Ego)


Tallrikar
Kalle Larsson, Pelle Jansson eller Kurt Nilsson.
Nej, dessa är ju från Clas Olsson..
Fan, nu brast min fantasi, jag tror jag går och fikar.
Men ta först dina jäkla tall......(rikar)

Festklänning
I found it, I took it and I pay.
Elin, denna festblåsa är till dig.
Jag vet var du köper kläderna dina..
Eller har jag fel om jag tror det är på Gina....? (Tricot)

Skrubbsvamp/tvättsvamp (med långt skaft)
Efter springandet in och ut från badrummet med svampen i min hand,
får du hädanefter göra detta själv.
Nästa gång du frågar så ska jag härmed säga: "Du kan faktiskt helv".

(Internt)

Presentkort på färgning/slingor
Upplevelser sägs vara årets julklapp, så här kommer ett bidrag, en sorts lapp.
Gå nu och fixa frillan är du bussi',
Ja, raka vägen till Stylingteamet hos Sussie.

Vi hoppas nu våran mamma blir fin,
klappen är från oss, Emelie och Martin.


Badbomb
När du släpper ner denna i karet,
så kommer det finnas två av ungefär samma sort.
Skillnaden är att den ena kommer att tyna bort.
Tom Jones sjöng om den första, jag sjunger om den andra..

Tabletter/underlägg
Pryd ditt bord med dessa fyra,
hem och fixa.. Duka, styra.
Dessa kan ligga kvar när jag hos dig fikar,
men ta bort dina jäkla tall......(rikar)

HAHA :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

God jul, härliga rim :)