onsdag, december 17, 2008

12 timmarsjobb idag!

11.00 - 16.30 - Regnbågsskolan
17.00 - 22.20 - Barnvakt
Först jobb som vanligt och sedan barnvakt till sena kvällen. Föräldrarna skulle på någon jobbfest i Linköping där dom jobbar. Alma följde med en kompis hem så idag hämtade jag bara Laura och Atle, på skola och dagis precis som vanligt och åkte hem till deras tjusiga hem som ligger i Lindö. (Ja, jag vet. Älskar Lindö!) Dom började spela Gameboy medans jag började med maten.. Jag skulle ju vara där hela kvällen idag så det fick bli jag som stod för maten. Mamman i familjen hade ställt fram ALLT jag behövde, sött :-) Spagetti, Dolmio-sås, bestick, kastrull, stekpanna, salt, peppar, permesan osv. Skulle göra spagetti och köttfärssås. Nam nam! Stekte lite köttfärs, hade i tomatsåsen, salt och peppar efter behag + 2 vitlöksklyfter. Helena! Kommer du ihåg på hemkunskapen, haha. Jag skulle ha vitlök i allt :-D
Det blev i allafall supergott, Atle tyckte att det var lite för starkt men det kan jag förstå. En 4-åring vill väl typ bara ha pyttelite salt i...
Nu är jag hemkommen efter denna kväll med god mat, härliga ungar, tandborstning, sagläsning och nattning med mys i deras sängar. Känns som att det skulle vara mina småsyskon eller mina barn. Tycker om dom så mycket! Kommer sakna dom sjukt mycket om jag flyttar till Kalmar, usch! Har ändå träffat dom 2 ggr vecka i mer än ett år nu.. Mina små knoddar. Ibland kan ni vara väldigt busiga, springa nakna i huset, skvätta vatten på varandra, retas osv. Men ni är mina små favoriter, Alma 9 år, Laura 7 år och Atle 4 år.

Laura, Atle och Alma

(Vill inte visa deras ansikten eftersom jag ej har fått
tillåtelse från deras föräldrar.
Har inte frågat, men jag nöjer mig med
att jag vet vilka dom är.)

6 kommentarer:

Helena sa...

HAHA! Jag minns! Gu, vilka satans ungar vi var på hemkunskapen! Liksom spanade på killar under lektionerna så de tog upp det på mitt utvecklingssamtal! Haha! Och det gick ju riktigt bra för oss annars med matlagningen.. haha fy fan vad kul vi hade!! :D

Anonym sa...

Stämmer! =) Det är jag! Men hmm... jag känner igen dig men kan inte få grepp om vart ifrån?

Anonym sa...

Jaha! Då kan det som sagt vara därifrån jag känner igen dig =) Tänkte väl att man måste ha något band med alla Norrköpingsbor ;-) Haha... så är det alltid!

Anonym sa...

Jag pluggar psykologi, bara en termin nu, för att sen läsa programmet. Men jag kom inte in i vår, så det får bli nästa höst! Väldigt intressant utbildning iaf.. =)

Anonym sa...

Vart och vad ska du plugga då? Det är kul =) Jag gillar att plugga, både för att de ät kul och lära sig nytt men särskilt för miljön; folk & fest, härlig stämning! Dock väldigt fattigt!

Tack =) Vi har ju precis börjat få lite i ordning här, men vi hoppas väl kunna inreda nästa ställe också!

Anonym sa...

Svar: tack så mkt.. ja är faktiskt super nöjd.

hur är de me dig?