lördag, april 04, 2009

Vårstädning

Jag tänkte att eftersom jag hade tenta i morse och det gick som förväntat så tänkte jag att jag skulle göra någonting bra och vettigt idag i allafall. Så idag tog jag mig i kragen och vårstädade mitt 19,4 m2 rum. Så himla skönt att ha det gjort. Nu behöver jag inte städa förrän efter sommarn! Haha, skämta. Men det var väldigt skönt att ha gjort det. Vårstädningen för mig innebar: dammsuga, moppa, torka av, städa toalett/handfat, bädda rent i sängen, tvättat av speglar och lister och sedan har jag även hunnit med att tvätta. Så skönt! :-)

Så nu sitter jag och väntar på att lakanen ska torktumlas färdigt, sen ska jag ta en lång dusch. Efter det väntar mat då det blir pastaskruvar (förvånad? nej) med stekt kycklingfilé, majs, körsbärstomater, keso och marinerade vitlöksklyftor. Till det ett stort glas coca-cola.. Lyx? Jo, man tackar jag. Lyx ska det vara en lördag som denna! Nu känns det ju som att det är sommar också, så..... lyx var det här!

Vad tycker ni om min fina städning då? ;-)

Det fina vår/sommar överkastet är på. Rosor :-)

Nå? Inte så pjåkigt va? ;-)

1 kommentar:

Hanna sa...

ja men va faan blev så himla förbannad! Och ledesen så va bara rätt åt han att han fick spolarvätska på sig!!

Va fint du har städat :)
Puss puss