måndag, november 03, 2008

Underbara ungar♥

Efter lägenhetsvisningen så var det dags att vara barnvakt igen. Familjen var bortresta förra veckan då dom var i Jordanien. Så idag möttes jag av brunbrända ungar som var så otroligt söta. Frågade Laura på skolan: - Åh, vad bruna och fina ni är. Vem är mest brun nu då? Då svarade hon så sött: - Grace! (En i hennes klass vars mamma kommer från Turkiet. Grace är förstås mulatt och det är ju då inte så konstigt att hon är brunare) haha, så sött. Då sa jag: - Men jag mena ju av ER ju! Då fick jag ett bestämt svar tillbaka: MAMMA :-) Och det kan jag ju hålla med om. Väldigt brun var hon! Storasyster Alma var hos Klara, så när jag hade hämtat Laura, hennes kompis Stella och Atle så åkte vi hem och lekte. Åh gud vad fint dom lekte idag! Annars kan dom få för sig att springa runt nakna igenom huset och hoppa hopprep, men idag så lekte dom "mamma, storasyster och bebis". Inte mamma, pappa, barn eftersom det inte fanns någon pappa till leken. Atle var minst så han fick vara bebis. Laura var syster och Stella var mamma. Jag gjorde en kopp thé och satt och tittade på dom. Så söta var dom :-) Och glada! Älskar att vara nanny ibland! Nästa gång ses vi på onsdag och då har jag lovat Atle att jag ska filma honom med min mobil, haha. Dom älskar att bli filmade, linslusar!

Ikväll vill jag ta det lugnt, se What happens in Vegas. Får se om jag ska hyra den lite senare :-) Känner mig lite yr. Kan det vara så att det blev lite omskakning när jag slog i huvudet i väggen häromdagen? Fråga inte hur jag lyckades, för det förstår inte jag heller. Nyvaken helt enkelt, nyvaken :-)

1 kommentar:

Helena sa...

Haha! Den filmen är jättebra! Den ska du definitivt se. Kram min goa nanny! Det var roligt med videosamtalet, haha! Mitt i maten...