måndag, november 03, 2008

Lägenhetsvisning

Nu har jag legat på latsidan när det gäller att leta lägenhet. På ett sätt vill jag verkligen flytta, så skönt att få ha sitt eget, ingen som gnäller på att man spelar för hög musik osv. Men det kanske kommer kännas ensamt? Helena säger att hon känner sig ensam i sin lägenhet, så man blir ju lite orolig över hur man själv ska känna på den fronten.. Jag har knappt några möbler att ta med mig heller. Och ingen dator (?!) Datorn är verkligen inte allt, men det är väldigt mycket när man bor själv tror jag. Det är en trygghet att kunna skriva med sina vänner på msn och skriva av sig på t.ex bloggen när man känner sig lite ensam. Jag orkar ju inte gå hem till mamma för att skriva med mina vänner eller i min blogg. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra..

Hur som helst. Jag var och tittade på en lägenhet alldeles nyss. Ringde kl. 13.45 och fick gå på visning 14.45, det är så det ska vara :-) Var och tittade på en liknande i samma hus för ett tag sen, fast det var port 4C och detta var 4A. Den var verkligen jättefräsch. Tjejen som bor där nu har inte satt upp något på väggarna i vardagsrummet (tråkigt) så det är inga märken någonstans och färgen på väggarna var grå-vit. Rätt fint och vekligen skönt att man inte skulle behöva göra om! Där inne skulle jag behöva ha säng, köksbord, byrå och så. Eftersom köket är väldigt litet så går det inte att ha ett bord där inne (tyvärr). Där inne var det rött på väggarna och det fanns en kyl och en frys vilket är väldigt skönt. En riktig spis och plats för diskställ osv. Hallgolvet och vardagsrumsgolvet hade parkettgolv så det var jättefint. Badrummet är rätt bra. Gillar inte duschen bara, ser lite skabbig ut men annars är det ljusblått och vitt kakel på väggarna.
Hur kräsen får man vara med sin första lägenhet? Jag vet inte om jag är för kräsen? Jag vill ju bara hitta någonstans att trivas och där jag kan bo en längre period. Vill inte hålla på att flytta hit och dit och hitta något som är sisådär.. Men den här var ju ganska fin! Skulle nog trivas där, det enda "minuset" är att den ligger i Oxelbergen. Inte sådär gångavstånd till stan på 3 min, men kanske 10 min. Hur ska jag göra? Fräschare lägenhet blir nog svår att hitta, men ska jag säga att jag är intresserad eller ej? Vill ju som sagt bo närmare stan. Åh, blir tokig!

Omständig, ja! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du en cyckel så är ju oxelbergen perfekt. Och så långt är det ju inte o gå? Max 15 min? Vad ligger hyran på? Ligger den på Lösningsgatan? Däremot skulle inte jag klara mig utan dator.. Men det är ju en väldigt bra invenstering och det är ju faktiskt jul snart.
Och ensam, ja det känner man sig ibland. Men du har ju många kompisar i Norpan så jag tror det skulle lösa sig :)
Lycka till!
PUSS o KRAM

Emelie ♥ sa...

Har en cykel :-) Och hyran ligger på ca 2500 kr/mån. Nej, inte Lösningsgatan! Vill ju ha dator för att prata med dig pärlan. Och julklapp, visst. Men dator är väl rätt dyrt (?!) PUSS!