torsdag, november 13, 2008

Punktform

Såhär dags har jag ingen ork för att skriva det jag ska i långa berättelser, utan idag får det bli punktform. Here we go!

♥ Var tvungen att jobba idag. Dom ringde från förskolan i morse och min kära mor svarade. Såklart var jag tvungen att pallra mig upp efter ynka 5 h sömn, men vad gör man inte för pengar? Hade ju bestämt att åka till Linköping med Ida, men.. Egentligen kan dom inte ringa samma dag för jag har kryssat i: "En dags framförhållning", men som sagt.. Vad gör man inte för ca 500 kr? (Borttagen skatt och medräknad semesterersättning).

♥ Barnvakt idag. Jag och Laura sjöng Singstar. Jag vann alla gånger utom en! *Applause* Laura vann på en svår låt. The Poodles - One night of passion. Fråga mig inte hur hon kunde den, men så var det :-) Sen gick strömmen, poff. Kolsvart! Scary. Försökte lugna barnen genom att säga "Det är ingen fara" medans jag själv var rent ut sagt RÄDD! Haha.. Sedan var det hemdags! På't på måndag igen bara. Hej och hå!

♥ Igår ringde ett företag från Stockholm och gjorde en marknadsundersökning på mig angående olika tv-program. Eftersom jag passade in bra i målgruppen dom sökte så frågade dom mig om jag var intresserad av att sitta med i en panel på 8 tjejer och göra ytterliggare en undersökning om tv-program, och självklart var jag det! Så nästa torsdag är det jag som går till Grand Hotel kl. 16-18 och går hem med 400 kr. Tilltugg och gott och dricka erbjuds också, absolut värt för att få härliga 400 kr! ;-)

♥ Häromdagen sökte jag till Komvux. Ämnena Företagsekonomi A+B och Matematik C. (Fråga mig inte varför jag sökte Matematik C när jag knappt klara B). Fick hjälp av någon virrig kvinna på Infoteket att fylla i blanketten och hon sa att jag kunde söka både Företagsekonomi A+B, vilket jag inte kunde. Dom ringde upp idag och frågade hur jag ville göra. Antingen läsa Företagsekonomi A i vår och skippa FÖ B. Eller... börja läsa Företagsekonomi A på distans redan nu på måndag och bli klar med den 50 p. kursen redan denna termin! Då kan jag alltså läsa Företagsekonomi B i vår. (Ida K har läst det och har sagt att hon kan hjälpa mig).
Har betänketid tills i morgon. Hjälp! Hur ska jag göra?

♥ På söndag åker min bror, svägerska, hennes syster och hennes pojkvän till Thailand i 2 ½ vecka. Dom är borta ifrån oss så länge, men kommer "bara" vara i Thailand i ca 12 dagar då resan tar någon dag eller två. Mamma och jag är så oroliga! I allafall för min bror.. Han är sån person som ska styla och hålla på, usch. Blir nervös för alla saker där nere. Jet-ski, klättring, bad och utflykter. För två år sen förlorade jag min då, 22 åriga syssling i Thailand och jag vill verkligen inte att något liknande ska hända igen! Han var där med sin flickvän och några kompisar och jag vet inte riktigt vad som hände. Vet bara att det var en drunkningsolycka!
Min bror flinar bara och säger: - Vem vet.. Jag kanske kommer hem i en liksäck! ;-) ÅH, DÅLIG HUMOR! Inget att skoja om! Hoppas verkligen dom är försiktiga, dom har ju ändå sina flickvänner med sig......

♥ I morgon är det i allafall fest hos Helena. Inte mindre än "Das Dass-Party". För ni som undrar vad det betyder kan jag meddela att detta handlar om att hennes toalett nu har blivit färdig efter många om och men. Så detta ska såklart firas med ett Dass-Party! Ska bli väldigt roligt, vet inte vad jag ska ha på mig bara. Är det inte ovanligt så säg!

Innan det så ska jag sola solarium (dock inte ansiktet eftersom jag är lite öm efter solningen igår). Sedan ska jag och pappa göra ett ärende i Linköping. Sen blir det hem och vila, skjutsa pappa till landet, hem och packa lite och sedan ta tåget till grannkommunen. Gu vad roligt!

Märkte nu att det blev som en berättelse i allafall.. Äsch, det bjuder jag på!

Godnatt

Inga kommentarer: