söndag, november 30, 2008

Första advent

Dagens, lite senare än vanligt..

Humör: Trött.
Gjort: Varit på adventsfika med mamma och min moster hos mormor :-) Vilat, bakat lussebullar och lyssnat på julsånger, myspys!
(Min mamma och moster är äntligen sams)
Planer: Lägga lussebullarna i påsar, ta en snabb varmdusch och sedan gå och lägga mig!
Ser på: Datorskärmen!
Lyssnar på: Knappandet från tangentbordet.
Läser: Olika bloggar..
Dricker: Idag har det blivit te (olika stavningar varje gång), glögg, julmust och mjölk.
Äter: (Ätit) Lussebullar, pepparkakor, ost och skinkpaj och lite ahlgrens bilar.
Bästa: Ta en varmdusch och snart sova. Åh, så skönt!
Sämsta: Gå upp tidigt i morgon, snark.
Barn: Inte än, men drömmer om det dagligen!
Väder: Mörkt och trisst. Har varit mörkt hela dagen.. =/

Jag är så himla stolt att jag har gjort lussebullar själv för första gången i mitt liv. Annars har jag och mamma alltid bakat tillsammans, men inte idag. Jag började baka runt kl. 20.30, alldeles försent.. Degen ska ju jäsa osv. Och när det var dags att äntligen få börja rulla och forma degen så tänkte jag: "Vad fan har jag gett mig in på?" och tittade på klockan. Men jag blev klar för en halvtimma sen och dom blev goda och fina :-) Stolt som tuppen, som pappan sa i Tzatziki-filmen.
Visst blev dom fina?

2 kommentarer:

Helena sa...

Duktig du är pumpkin! Det enda du har kvar att göra är ju då att skicka några till mig nu då :D

Anonym sa...

Va du e duktig:)
Blev de några över till mig;P?
kram