lördag, november 08, 2008

Cocktailparty

Japp, om en vecka är det Cocktailparty hemma hos Sissel och klädkoden är såklart mörk kostym/cocktaildress. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig och ju mer dagarna passerar mig och mina tankar så blir jag bara mer stressad.
Efter att ha letat efter min egen stil ett bra tag så kom jag också på för ett bra tag sen att jag är en lite mer rockigare tjej. Med det menar jag inte punk, för det är två helt olika saker. Med rock menar jag häftiga t-shirtar, helst med tryck (gillar Carlings-stilen). En snygg skinnjacka, converse, en fin väska och lite vardags-stylad. Fin make-up, inte sådär svart, utan fin vardagsmake (förutom till fest då) och i ordningfixade naglar och lite fina armband och smycken i silver. Håret? Har för det mesta plattat, men med min lugg och klädstil känner jag mig lite mer som en rocktjej. Lite som dagens idol-tema. Laila hade en ursnygg t-shirt och hon var så snygg i den looken! Jag har länge provat alla möjliga stilar, men det är förr'ns nu jag har insett att jag inte är någon tjej med "gullig kofta och fint linne, jeans och fina ballerinaskor". Är ingen Monkitjej heller. Det är för mycket konstigt på något sätt. Det är kul att blanda plagg och jag har helst inte på mig för mycket från samma affär. Och allra helst Monki! Det blir too much i mina ögon. Stooora t-shirtar, randig halsduk, rutig mössa, turkosa skor. Nej, det är som "Hej, kom och hjälp! Fick ta lite från mammas garderob, lite från syrrans och lite från farfars". Någon som förstår mig? Jag är mer leggings, converse, lång stickad kofta, skinnjacka och en snygg liten väska. Det är liksom jag och jag älskar det :-)
Men på Cocktailparty passar sig inte den looken, och då får jag göra något mer rockigt utav min stil. Jag hade väldigt gärna vilja beställa någon utav dessa klänningar från StylebyStars men är man en fattig student (!) nej, helt fel. Är man en fattig helt vanlig tjej som vikarierar på förskolor så har man inte råd med en sådan klänning, även om den kostar en sisådär 350 kr. I'm in love with theese. Vilka fina bakelser, hade velat ha dom i ett naffs! Den första klänningen är favoriten. Marinblått och guld, så snyggt!
Hade matchat detta med utsläppt hår och lång lugg, en härlig solariebränna, stor klocka, en liten svart/marinblå väska, mörkblå skugga på ögonen och fina i ordningsfixade naglar (fransk manikyr eller ljusrosa). Svarta strumpbyxor och svarta heels! Åh, så fint det hade blivit. Skulle vara perfekt till nyår också. Suck :-(

Inga kommentarer: