måndag, november 24, 2008

Dålig uppdatering!

Idag har det varit en hektisk dag, puh! Det började med att jag skulle vara på Ljuraskolans expedition kl. 8 för att jag trodde (och hade blivit väldigt dåligt informerad) att jag skulle prata lite med personalen där om mitt vikariat som jag förhoppningsvis skulle få till jul. I fredags sa kvinnan på expeditionen:
- Men kom hit på måndag så får vi se. Jag bokar inte in dig i vikariebanken än, men kom hit så ska jag visa dig vem du ska träffa! Hej hopp. Jag var ju inte direkt beredd på att hålla i en gympalektion med 16 stycken elever från åk 3. Men det gick ju också... men nu har jag i allafall fått vikariatet 4 veckor framåt. Hurray!
" Pengar rullar in som det ska, det går bra nu! " ;-) Haha.. Min arbetsdag idag var från kl. 8 - 15.30. Jag ska jobba en 75 % tjänst vilket är skönt! Kan ibland börja 12.30 och sluta 17.30 osv. Sovmorgon är ju guld värt för mig!
Hur som helst. Mina huvuduppgifter som vikarie är....... lyssna noga! Att ha 4 gympalektioner i veckan! Haha, hör ni? Jag, Emelie ska hålla i gympalektioner! Om ni inte känner mig så kan ni fråga bl.a Emma, Madde, Helena, Moa och Sanna hur jag var på gympan på högstadiet? Haha, herregud! Hur ska detta gå? Nejdå, men det är ju en annan sak att hålla i dom. Barnen är mellan 10-11 år, så det ska väl förhoppninvis gå bra. Mitt första inköp för detta var en visselpipa som mamma köpte åt mig idag. Den kommer att användas väl! Oh ye. Inge' bus här inte ;-)

Efter denna dag så var det raka vägen till Lindö för att hämta mina skruttungar. Såhär dags för ett år sedan så var jag väldigt osäker med dessa barn. Hade precis tagit över en annan barnvakts jobb och dom frågade ofta vart den gamla tjejen var.. Det kunde vara lite jobbigt att höra då dom frågade i ca 4 månader efter att jag hade tagit över.
Nu älskar jag dessa ungar och jag har fått en jättebra kontakt med dom. Jag bara längtar till jag ska hämta dom nästa gång.. Nästan :-)
Idag var den äldsta tjejen ute med en kompis och gjorde en snögubbe. Dom knackade på dörren och frågade om jag kunde hämta en morot. Sött! Men jag, Laura och Atle spelade UNO. Ja ni.. Kan ju i allafall säga att egna regler, det är dom bra på. Haha.. Men Atle och jag vann ändå! Eftersom han bara är 4 år så var det lite svårt för honom att veta vilka kort man ska lägga osv.

Men nu är jag hemma. Har ätit en god måltid bestående av köttfärsbiffar med tomat och basilikablandning + pasta, ketchup och permesan ost. Mums! Snart ska jag ta mig ett varmt bad och krypa ner i sängen och se någon DVD film. Tror jag.. Vi får se! Trött är jag i allafall, men skönt att jag börjar 12.30 i morgon! :-)

Föressten.. Vill ni hjälpa mig med en sak?
Snälla, kom med förslag på vad man kan göra för lite olika saker på gympan för en åk 3 och 4. Det ska vara roligt men ändå så att man får röra massor på sig. Behöver verkligen massor av tips. Alla tips är bra förutom dom dåliga :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag får säga grattis till jobbet:)
*krama