måndag, november 24, 2008

Burr..

Mängder utav snö. Det är bara snö så långt ögat kan nå. Jag har frysit i princip hela dagen och jag ser ingenting positivt med vintern.
Eller jo.. 3 saker.

Ta härliga promenader i snön när solen skiner
Julafton (som det för övrigt är exakt 1 månad kvar till)
Nyårsafton

Kanske finns fler saker så som dricka varmt te, tända en varm brasa, se en bra film, ta ett varmt bad. Allt har något med varmt att göra! Tänk vad skönt när våren börjar komma och gubbarna börjar att sopa bort allt "salt" som funnits på vägarna under vintern. Ska vi säga att det är runt april månad? Alltså ca 4 månad kvar. Ska vi alltså frysa under dessa månader?
Nej uschalinge'.
__________________________________________________________________

För övrigt så ska jag ha min första gympalektion med åk 4 i morgon och jag är en gnutta nervös. Har som sagt inhandlat en visselpipa, mitt starkaste verktyg de kommande veckorna. Jag ska försöka instruera en lek som heter "Livvakts brännboll". Vi får se hur det går.. Resultatet får ni i morgon..

Livvakts brännboll

Planen ser ut som en brännbollsplan med 4 koner man ska runda. Deltagarna delas in i innelag samt utelag. Förste man i innelaget sparkar eller kastar ut en mjuk boll, sedan ska kastaren försöka ta sig runt banan utan att bli träffad av bollen. Det är förbjudet att springa bakåt och konerna är INTE baser där man kan ta skydd. Utelagets uppgift är att fånga upp bollen och träffa löparen med den. Att springa med boll är förbjudet då den måste passas mellan utespelarna. En annan person i innelaget agerar livvakt. Livvaktens uppgift är att springa med personen som kastat ut bollen och försöka skydda denna från att bli träffad. Livvakten är immun mot bollträffar. Livvakten blir sedan kastare.
Innelaget får poäng för varje avklarad helrunda och utelaget för varje prickad löpare.

Håll tummarna! Godnatt alla frusna människor där ute

Inga kommentarer: