måndag, november 17, 2008

Jag hade fel....

........om festernas fest i fredags. Festernas fest var i lördags! Och tro mig, det var det verkligen. Dagen började lite segt eftersom jag och Helena m.fl festade hos Helena och på Platå i fredags. Hade jättekul hos dig gumman, men sen tappade jag ju bort dig på Platå. Fick ju sällskap hem så jag slapp ju gå ensam, men hade vart trevligare om vi shaka loss och drack vin på Platå ;-) Dagen efter (lördags då) så åt vi frukost på Burger King.... Vilket kanske inte var det bästa (?!) Hade egentligen velat haft en Chailatte från Waynes, men eftersom den kostade 35 kr och en hel meny (eftersom jag var hungrig) för 39 kr så blev det Burger King. Sedan åkte Helena hem till sig och jag tog tåget hem till Norrköping.
Gick hem och sov en stund, åt mat, tog ett varmt bad och sedan var det dags att göra i ordning sig inför Cocktailpartyt. Sminkade mamma innan jag sminkade mig. (Hon skulle inte med dit, men jag hade lovat att sminka henne till hennes utgång med en väninna.) Jag började sätta dit mina lösögonfransar, sminka resten och sedan fixade håret. Håret gör jag ALLTID sist! Tycker det kan bli så förstört om man ska locka/platta håret och sen fixa med allt, njae. Sminket gör jag alltid först :-) Jag blev för övrigt väldigt nöjd med mitt smink, hår och klädval. Härligt!

Men vad hände sedan då?
Alla samlades hos Jossan innan vi skulle gå till Sissel. Vi drack lite och umgicks innan klockan slog 21. Hos Jossan drack jag två glas vin och kände redan där att jag började bli lite onykter. (Tror kanske att alkoholen satt kvar lite från fredagens utgång med Helena). Cocktailparty sedan då. När vi kom dit så fick vi en välkomstdrink, tror det var en Cosmopolitan men med mycket mera drag i än vad som väntades, haha. Sissels kära pojkvän Charles hade blandat drinkarna och ja.. Eftersom dom var så starka så var jag ju innerligt tvungen att ta två (?!) Sedan var det gratis dricka då man fick göra sina egna paraplydrinkar. Med gratis dricka menar jag vodka.. Jag gjorde kanske en sisådär 3-4 drinkar och då snackar vi vodka... En halv vinflaska och ca 5-6 drinkar. Ni kanske förstår hur min kväll slutade? Det blev i allafall svart den sista timmen av kvällen (minst) och jag vaknade dagen därpå i en icke så rolig situation. Full halv 10 på morgonen och med ett icke så fräscht sovrum, ni förstår nog varför..
Jag sprang in i duschen, sprang ut, fram med moppen och allt detta i tystnaden eftersom att min moder satt i köket. Efter allt styr sov jag från 11-14 och jag var helt förstörd! Jag pratade lite med några av mina vänner som var där och det hade tydligen blivit svart för dom med... Konstigt... Var det fler än jag som drack vodka tro?
Haha, festernas fest. Oja.. Kanske ska ringa värdinnan och fråga hur allting slutade? Hon kanske vet ett och annat som inte jag vet.
Men såhär såg jag i allafall ut i början av kvällen....

Sen vill jag nog inte veta hur jag såg ut när kvällen slutade...
Ja, ni.. Så det kan gå :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Emelie då :) Full o gla! Men jätte fint smink och hår :)
Kan man inte få en hel kropp i klänningen?
Puss min böna :)

Emma sa...

Vilken sötnos =)