tisdag, november 25, 2008

Spontanera mera!

Haha, vilket snyggt uttryck jag fick till där ;-) Nej, men allvarligt talat. Jag blev så himla sugen och uppe i varv när jag läste Helenas (barahelena.blogspot.se) blogg tidigare ikväll. Hon var så himla sugen på att åka till Stockholm i morse, bara över dagen sådär, så hon var så härligt spontan att hon bara bokade en tågbiljett. Bara hux flux. Låter det inte underbart? Åh, vad jag önskar att jag också kunde göra sådär. Hade jag haft en härlig inkomst så hade jag ju definitivt åkt, without a doubt. Alltid när man ska åka dit så ska man alltid åka med någon. Mamma, tjejkompis, pojkvän eller så. Men tänk vad skönt att få åka ensam? Man kan gå runt där och strosa.. Man behöver liksom inte rätta sig till vart den andra personen vill gå. Tänk och få gå där med en varm chailatte, snön omkring än, julbelysning, handla massor av julklappar.. Alldeles ensam! Unna sig fina underkläder och bara njuta. Gå där i fina, varma och bekväma kläder en hel dag. Åh, vad underbart! Undra när den dagen kommer, för den ska fasen komma någongång!
Att åka till Göteborg över en dag skulle ju också vara undebart. Tycker ju mer om den staden faktiskt.. Men där hittar jag inte. Kommer ihåg när jag var mindre, kanske 14 år, och skulle dit med Ida P (?) pappa och Lill-Rolf. Kommer du ihåg det Ida? :-) Då var vi såååå nära på att fråga en man/kvinna (kommer inte ihåg). "Vart ligger affären Avenyn?" Haha, oh Lord. Thank God för att vi inte gjorde det. Det var bara för att Carro hade sagt: - Gå till Avenyn, dom har skitsnygga kläder där! :-D
Men snart.. Då ska nog jag till Stockholm en heldag tillsammans med mamma Ni hör ju.. sällskap återigen! Men det var väldigt längesen mamma och jag hade en heldag i Stockholm. Vi pratade om fredagen den 20:e december. Åh, vad mysigt det skulle vara!

Gamla sta'n, Stockholm

" SPONTANERA MERA "

3 kommentarer:

Anonym sa...

hey sweets. Jag ska lamna london och flytta till åre med josefine, emilie (fran gotland) och hennes van jill! :) Sen flyttar mamma om ett par veckor ocksa :) Hur mar du?

Helena sa...

Snygging! Ja, det var 4 härliga h. Lovar! Men att åka med sällskap och göra det hela lika spontant ändå är nog ändå roligast!! :D

Hoppas allt är riktigt bra med dig. PUSS!

P.S. Du länkade lite fel till min blogg, men det gööör inget. D.S.

Madelen sa...

Du, fredag den 20 dec finns inte, den 20 är en lördag. Menar du att ni ska åka då eller på fredagen den 19:e? Hihi..

Förmodar att du är lika duktig på att göra av med pengar nu som i högstdiet? Eller har du lärt dig? :)

Kraaam