fredag, oktober 24, 2008

Varför?

Förstår verkligen inte hur folk har ork att sitta och klaga på andra människor över hur den andre ser ut osv? Jag har följt Englas blogg, Engla's Showroom, http://annamirjamaria.blogg.se/ i ett år nu och elaka kommentarer har nästan alltid funnits i hennes kommentarfält. Jag förstår verkligen inte att människor kan skiva sådär till varandra? Det är mycket "Åh, vad ful outfit", "Du vill verkligen se ut som en 7-åring", "Ska du inte gå ner lite till i vikt?" osv. För ett tag sen gick hon ut med i bloggen att kanske sluta att blogga just bara för att hon hade fått så mycket negativ kritik från oss läsare. Till slut orkade hon inte ta det, och jag förstår det verkligen! Visst, Blondinbella har också fått mycket skit men hon är medlem t.ex MUF där det finns en anledning till att ha delade meningar. Men det finns ingen som helst anledning till att vara otrevlig i allafall! Engla skriver om sitt liv, sina inköp och hur det är att vara mamma? Vad finns det att klaga på? Hon skriver utifrån sina känslor och vad som händer i hennes vardag.. Jag förstår inte dem som skriver så taskiga saker till henne? Om en del nu tycker att hon t.ex. har sånna himla fula kläder. Varför ens kommentera? Skit i det. Då vet ni i allafall att det är inget outfit som ni behöver satsa på (?!)
Och kommentaren som jag läste nyss. "Du ser ut som ett barn, men det tänder väl kanske din man på? Äckligt peddo!". Jag blir så jävla förbannad! Ingen vet hur hon har haft det i sitt förflutna. Peddo är ett väldigt starkt ord och kan få mycket konsekvenser om hon kanske har varit med om något hemskt förr. Självklart är det ju anonym adress också, vilket bara gör mig ännu argare. Har annars lust och skriva till den där tjejen (antar att det är en tjej) och skriva ett lååångt inlägg!
Efter Camillas kommentar i Englas blogg så tog jag mig samman lite och skrev ett långt inlägg i jag också. Jag var tvungen att skriva av mig till alla dåliga människor där ute..

Tyckte ni att jag gjorde rätt eller tycker ni att det inte är mina "business"?



Inga kommentarer: