onsdag, oktober 15, 2008

Barnkär

Just nu är jag barnvakt. Haha, social jag är va? ;-) Nejdå, men Atle ligger och tittar på film - Kogänget! Som jag har sett tuuuusen gånger, haha. Ska kolla jag med snart, men jag tänkte bara skriva lite..
När jag hade hämtat honom på dagis så slog mig tanken att åka runt och titta på hus i Lindö. Jag är verkligen kär i det området och jag ska verkligen bo där när jag blir äldre. Älskar verkligen allting med Lindö. Det är fina områden, det finns grönområden, en hamn, fotbollsplaner och bra dagis framförallt. Eller förskolor som det så fint heter.. Jag åkte runt med Atle i bilen och kikade på mängder av ställen som jag skulle vilja bo på. Rönntorp, "mitt i smeten", nära hamnen.. Jag vill inte bo i Berga, därav för att jag är uppvuxen där. Jag är ju så inne i famijelivet så det är läskigt. Jag läser ofta bloggar som skrivs av gravida tjejer. Det är så mysigt och intressant. Dels för att dom skriver så mycket om deras graviditet och för att dom har så mycket planer med deras framtid.
När jag hämtar Atle från dagis så känns det nästan som att det skulle kunna vara min son. Jag hämtar honom (+ hans systrar) 2 ggr/veckan. Systrarna var inte med idag bara.. Men när jag kommer in på hans förskola så pratar förskollärararna med mig som ingenting och lalala.. Då ser jag verkligen mig själv med han och sen en barnvagn gåendes i Lindö. Haha, jag är knäpp! Men jag är såååå barnkär. När är det dags tro? Ge mig en vettig karl ;-)

Måste gå nu, livrädd för att föräldrarna ska dyka upp tidigare än vanligt. Storasystern kom hem nyss. Ah, blev livrädd! Vi hörs ikväll eller i morgon. Pusspuss!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: hihi tack så mkt!!
Han är underbar! =)
det gick bara bra på bvc. han går upp i vikt och växer... hoppas bara han inte växer för fort iaf. man vill ju ha honom liten en stund till.. tiden går ju alleles för snabbt..

I helgen har vi inga planer ännu. det känns faktiskt rätt skönt för vi har haft så mkt planer de senaste helgerna.
vad ska du göra då?
kram

Anonym sa...

Kikar in en sväng via sandras blogg :-)

Anonym sa...

Svar: Det låter som en trevlig helg.. vi ska träffa några vänner idag.. sen fira mormor på söndag, men inget annat är inplanerat... rätt skönt.

Vi funderar på att döpa honom, men måste väl ringa och kolla tider som finns någon dag.. =) Kan vara lite mysigt med dop..

kram